TNG

TNG Insights: Kundtjänst

Karriärinsikter och branschtips

Just nu händer det mycket inom kundtjänst och det finns goda möjligheter för dig som kundtjänstmedarbetare att utvecklas i din karriär! Med TNG Insights vill vi löpande dela aktuella tips och branschinformation som kan hjälpa dig i din karriärutveckling. Oavsett om du just nu söker nytt jobb eller bara vill ha lite ny kunskap och inspiration.

Som anställd inom kundtjänst spelar du en viktig roll för företagets varumärke, då du ofta är den första som kunderna kommer i kontakt med. Samtidigt ställer ny teknik och automatisering allt högre krav på kundtjänstavdelningar. Till exempel visar en undersökning från Jay Baer att 32 % förväntar sig svar inom 30 minuter. Och 57 % förväntar sig samma svarstid oavsett tid på dygnet. Här nedanför har vi samlat mer läsning som vi tror kan vara intressant för dig som arbetar med kundtjänst!

Karriär i höst: Tips och inspiration för dig inom kundtjänst

Nio sätt teknik kommer att förändra kundtjänst i framtiden

Att jobba inom kundtjänst, vad innebär det egentligen? Idag har video, chatt botar, artificiell intelligens, kryptovaluta och annan teknik förändrat och på vissa sätt förbättrat hur vi ser kundtjänst. Men tekniken har också skapat nya utmaningar. Det finns mycket att lära sig och det är lätt att börja undra om den nya tekniken kommer göra saker mer effektivt eller försvåra. Läs hela bloggartikeln på Hubspot.

 

Läs Mer

Hur håller man motivationen uppe i höstmörkret?

Det är många som känner sig trötta, nere och har låg energi under denna årstid. Det kan vara svårt att ta sig upp ur sängen på morgonen och att hitta motivationen till att jobba. Men på Företagande.se kan du lära dig fem knep för att hålla motivationen uppe ändra fram till julledigheten.

 

Läs Mer

Tips till dig som vill öka dina kunders engagemang  

Kundengagemang är en viktig faktor som kan avgöra din framgång och det är också något som man ofta förbiser. Men hur ökar man engagemang? För att öka dina kunders engagemang kan du använda dig av sociala media, personliga utskick och många andra metoder. På Agile CRM:s hemsida kan du läsa 13 tips från experter för att öka kundengagemanget som ett riktigt proffs.

 

Läs Mer

Sök jobb rättvist och fördomsfritt

Rekryterarna på TNG fokuserar på din potential, motivation och kompetens när du söker jobb inom kundtjänst. Inte på din bakgrund, ålder, namn eller CV-historik. Med hjälp av moderna verktyg arbetar vi metodiskt och objektivt för att kunna vara mänskliga och personliga när vi träffas och hjälper dig vidare i karriären.

jag vill veta mer