TNG

TNG Insights: Kundtjänst

Karriärinsikter och branschtips

Just nu händer det mycket inom kundtjänst och det finns goda möjligheter för dig som kundtjänstmedarbetare att utvecklas i din karriär! Med TNG Insights vill vi löpande dela aktuella tips och branschinformation som kan hjälpa dig i din karriärutveckling. Oavsett om du just nu söker nytt jobb eller bara vill ha lite ny kunskap och inspiration.

Som anställd inom kundtjänst spelar du en viktig roll för företagets varumärke, då du ofta är den första som kunderna kommer i kontakt med. Samtidigt ställer ny teknik och automatisering allt högre krav på kundtjänstavdelningar. Till exempel visar en undersökning från Jay Baer att 32 % förväntar sig svar inom 30 minuter. Och 57 % förväntar sig samma svarstid oavsett tid på dygnet. Här nedanför har vi samlat mer läsning som vi tror kan vara intressant för dig som arbetar med kundtjänst!

Karriär: Tips och inspiration för dig inom kundtjänst

Vilka kundservicetrender kommer prägla 2020?

Det finns ett antal trender som påverkar företag generellt och kundtjänst/Kundservicefunktionen specifikt. En av dessa är det förändrade användarbeteendet gällande att kontakta kundtjänst sociala media. Enligt en undersökning som Gartner har gjort, föredrar 35 % av kunderna sociala media framför andra kanaler.

Men störst förändring som väntar runt hörnet enligt acquire.io, kan dock vara när 20 miljarder vanliga produkter beräknas koppla upp sig mot Sakernas Internet (IoT). Det är många nya ärenden som kommer behöva hanteras av en professionell kundservicefunktion.

 

Läs Mer

En avgörande spelare – kundservicemedarbetaren!

Du vet att du är en av de personer som har de viktigaste dagliga kontakterna med kunden! Enligt Shep Hyken, expert på kundservice på Forbes.com så blir god kundupplevelse allt mer avgörande för företags framgång. Men hur motiveras du som kundservicemedarbetare? Hur kan du som Teamleader för ett kundserviceteam leda och coacha bättre? Här i artikeln väcks nya idéer om sätt att skapa det bästa Kundserviceteamet genom micro-coachning, realtime feedback och gamification.

 

Läs Mer

Motivationstips för dig inom kundtjänst

Att håller du dig motiverad för att ge det bästa av dig i kundtjänst? Speciellt när du just avslutat ett samtal med den där extra arga kunden. Du kan till exempel skriva ner vad som hände under samtalet med kunden och reflektera tillsammans med en kollega. Eller varför inte en mikromeditation som gör dig avslappnad och fokuserad igen. Glöm inte heller alla dina samtal där både du och kund har lagt på luren med ett leende på läpparna. I artikeln på Freshdesk.com finns fler bra tips.

 

Läs Mer

Sök jobb rättvist och fördomsfritt

Rekryterarna på TNG fokuserar på din potential, motivation och kompetens när du söker jobb inom kundtjänst. Inte på din bakgrund, ålder, namn eller CV-historik. Med hjälp av moderna verktyg arbetar vi metodiskt och objektivt för att kunna vara mänskliga och personliga när vi träffas och hjälper dig vidare i karriären.

jag vill veta mer