TNG

Sales and Customer Support till String Furniture

Var med på vår tillväxtresa och bidra till att utveckla och effektivisera vårt samarbete med kunder, världen över!

Arbetsgivare String Furniture AB
Placeringsort
Sista ansökningsdag 2019-04-29
Tjänste&shypension Tjänste­pension
Friskvård Friskvård
Livspussel Livspussel
Parkering Parkering
Anna Messa
Hos oss söker du jobb utan personligt brev, ålder eller bild – fördomsfritt helt enkelt!
Frågor om jobbet? Kontakta din rekryterare för mer information

Anna Messa

0721-646971

Var med på vår tillväxtresa och bidra till att utveckla och effektivisera vårt samarbete med kunder, världen över!

Har du erfarenhet av att arbeta via telefon och mejl med orderhantering, kundsupport, reklamationshantering och administration, i ett eller flera affärssystem? Gillar du att arbeta med problemlösning med kunden i fokus i en snabbfotad miljö? Här är möjligheten för dig!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

String Furniture är ett ledande skandinaviskt designföretag främst känt för det flexibla och funktionella hyllsystemet String®. Vi har en stark internationell tillväxt och tydlig entreprenörsanda. Tillsammans verkar vi proaktivt för att kontinuerligt utveckla och effektivisera vårt samarbete med kunder och representanter.

Vi vill främja en kultur som är familjär och som karakteriseras av gemenskap. Vi vill skapa en vi-känsla där flexibilitet är centralt och där vi hjälps åt för att uppnå resultat. 

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Dina huvudskapliga arbetsuppgifter kommer att vara att hantera: 

  • Order från String Furnitures återförsäljare över hela världen (via mail och B2B system)
  • Reklamationer från String Furnitures återförsäljare över hela världen (via mail och B2B system). Reklamera transportskador till transportör ingår
  • Registrering av order och reklamationer i Microsoft Dynamics NAV
  • Löpande kontakt med String Furnitures återförsäljare, säljare och representanter avseende fakturor, produkter, order, reklamationer, leveranser etc.
  • Hantering av telefonsamtal och kundsupport
  • Daglig kontakt med transportbolag avseende transporter och spårning av gods

 

Rollen innebär även att till viss del ansvara för:

  • Hantering av produktinformationsfiler till våra återförsäljare
  • Sammanställning av reklamationsstatistik och sammankallning av kvalitetsgrupp för avstämning och åtgärd
  • Säkerställande av att String Furnitures återförsäljare ansluter sig till återförsäljarportalen
  • Administrativ nykundsbearbetning
  • Konsignationsavtal med återförsäljare eller agenter (registrering, uppföljning och bevakning)
  • Säkra tillgång och utskick av prover, säljmaterial etc.
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du kommer att ingå i vårt sales team som består av två andra kollegor och en Team leader, som även kommer vara din närmsta chef.  Du kommer arbeta på vårt ljusa och trivsamma kontor i Limhamn där det finns totalt 29 medarbetare. Rollen innebär många externa kontaktytor men även interna så som med inköp och lager. 

VEM ÄR DU?

VEM ÄR DU?

Du har gymnasieutbildning samt tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du bör vara van vid att använda telefon och mejl som redskap i en roll där du ansvarat för order, reklamation, kundsupport och reklamations- och fakturahantering mm. Då du kommer arbeta i flera affärssystem, bland annat Microsoft Dynamics NAV, krävs det att du är van att verka i och använda affärssystem i din yrkesroll. Du behöver även kunna hantera Microsoft Office-paketet. Då du i din roll kommer använda både svenska och engelska i din kommunikation utåt, krävs det att du har mycket goda kunskaper i både tal och skrift i dessa språk. Har du goda språkkunskaper i andra språk så som danska, tyska eller franska är detta meriterande. 

Hos oss är det viktigt att man har teamet och verksamhetens mål i fokus, därmed ser vi att du har en genuin förmåga att samarbeta med andra och att du håller en hög servicenivå internt likväl som externt. Då rollen innebär att du har flera olika ansvarsområden krävs det att du har ett systematiskt arbetssätt, är stresstålig och självständig. Du kommer stundtals arbeta med mer komplexa arbetsuppgifter, vilket även ställer krav på din problemlösningsförmåga och informationsbearbetning.

String Furniture AB

String Furniture AB

String Furniture är ett ledande skandinaviskt designföretag främst känt för det flexibla och funktionella hyllsystemet String®, en svensk designikon från 1949. String Furniture grundades 2004 och finns idag på över 40 olika marknader runt om i världen. Vi har 29 anställda i Sverige, två medarbetare i Kina, dotterbolag i Japan samt ett flertal agenter runt om i världen. Tillverkningen sker i Småland och huvudkontoret ligger i Malmö. Med hjälp av framgångsrika samarbeten med kända designers och arkitekter samt ett nära samarbete med leverantörer och återförsäljare är omsättningen idag på över 200 miljoner. Verksamheten växer både i Sverige och internationellt.

INTRESSERAD?

INTRESSERAD?

I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Sök jobbet fördomsfritt idag!
String Furniture AB
Arbetsgivare String Furniture AB
Placeringsort
Yrkeskategori
Sista ansökningsdag 2019-04-29
Anna Messa
Ålder har inget med kompetens att göra. Så vi frågar inte efter den!
Frågor om jobbet? Kontakta din rekryterare för mer information

Anna Messa

0721-646971

Räkna ut avståndet till jobbet


Limhamnsvägen 110


map

Andra jobb som kanske passar dig