
Frågor om jobbet? Kontakta din rekryterare för mer information
Pernilla Ek
0760-715571
Skicka e-postSkanska söker nu en ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra i Stockholm? Läs mer och sök redan idag!
Vill du bli nästa generations ekonomiassistent? Till ett stort internationellt företag i Stockholm söker vi nu en driven och självgående ekonomiassistent. Brinner du för ekonomi och är intresserad av nya innovativa lösningar? Vill du tillsammans med vår kund vara med och driva utvecklingen framåt av befintliga processer och rutiner? Har du högskoleutbildning inom ekonomi och tidigare erfarenhet inom leverantörsreskontra då är det dig vi söker! Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
I rollen som ekonomiassistent inom avdelningen leverantörsreskontra erbjuder vi dig en spännande tjänst på ett stort internationellt företag. På Skanska får du möjlighet att bidra med din tidigare kunskap inom ekonomi och erfarenhet av leverantörsreskontra. Utöver det dagliga arbetet kommer du på sikt få möjlighet att aktivt vara med och driva förbättringsarbetet av befintliga processer och rutiner. Du kommer att tillhöra avdelningen Skanska Affärsstöd ekonomi och tillsammans med 25 härliga kollegor bidra till verksamheten.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
- Ankomstregistrera och granska leverantörsfakturor
- Hantera interna reklamationer av felaktiga fakturor
- Korrigera och kontera om felaktiga fakturor
- Arbeta med krav och påminnelser av leverantörsfakturor
- Besvara frågor från interna kontakter och leverantörer
- Förbättra processer och rutiner
- Felsökning

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Tjänsten är på heltid och du arbetar kontorstider. Önskad start är omgående och uppdraget förväntas att löpa under 6 månader med mycket goda möjligheter till förlängning. Skanska erbjuder sina anställda och konsulter fri frukost varje dag samt fri tillgång till gym och träningspass i Skanskas lokaler. Tjänsten är placerad i ljusa och fräscha lokaler vid företagets huvudkontor i Stockholm med närhet till goda kommunikationer och service.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi och erfarenhet från arbete som ekonomiassistent. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra. Det är av stor vikt att du har mycket god förståelse för hela fakturaflödet, arbetar strukturerat, är driven, noggrann och effektivt. Som person trivs du att samarbeta med andra, är flexibel och prestigelös. För rollen är det också av stor vikt att du är förändringsbenägen samt ser positivt på att bidra till företagets fortsatta utveckling, Har du tidigare erfarenhet av Oracle Fusion eller annat affärssystem är även detta meriterande.