
Frågor om jobbet? Kontakta din rekryterare för mer information
Linnea Wäringe
0768830460
Skicka e-postVill du arbeta med firstline IT-support hos NCC Industry i Stockholm? Sök tjänsten redan idag!
Talar du danska och vill jobba inom IT-support? Du har nu möjlighet att bli en del av en stor satsning på ett av nordens största byggföretag, NCC i Solna, Stockholm. På firstline supporten inom NCC Industry IT, söker vi dig som gillar variation i arbetet, problemlösning och alltid har service i fokus.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Du kommer att jobba på ett av nordens största byggföretag i en omväxlande och välkomnande organisation. Vi erbjuder dig ett arbete där kommunikation och IT kommer att stå i fokus. I rollen så kommer du att arbeta primärt med applikationssupport för NCC interna system.
Du blir en del av ett team som jobbar mot hela den nordiska marknaden och du kommer få stor möjlighet att utvecklas i din roll som supporttekniker och framförallt inom affärssystem.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Som firstline IT-support kommer du:
- Ge support både tekniskt och administrativt utifrån redan tillgängliga processer och instruktioner
- Ge support fjärrstyrt, via telefon och mail
- Fokusera på kundnöjdhet och på så sätt bidra till verksamheten
- Arbeta för att nå överenskomna SLA:er och KPI:er
- Hantera och prioritera inkommande arbetsuppgifter
- Identifiera trender av återkommande ärenden och eskalera vid behov
- Dokumentera, uppdatera rutiner och FAQ
- Sammanställa underlag inför rapportering, t.ex genom uppföljning av ekonomin

ROLLEN INNEBÄR I KORTHET
I rollen så kommer du att ha daglig dialog och uppföljning av NCC Industrys IT-leverantörer. Du kommer också att delta i test och IT projekt eller projekt i verksamhet där IT kompetens behövs. Generalistkompetens och en nyfikenhet att lära sig nya saker är till stor fördel och kommer att behövas för att bemästra en spretig systemflora där gammalt möter nytt.

VEM ÄR DU?
För att lyckas i rollen som firstlinesupport krävs att du talar och skriver obehindrat på danska, svenska och engelska. Vi ser även att du:
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av firstline support eller liknande roll
- Har erfarenhet av affärssystem med komplexa integrationer och felsökning
- Är serviceminded och representativ
- Har en bred och generell IT kompetens, gärna med tidigare erfarenhet av affärsnära processer och system
- Arbetar strukturerat
Som person är du lyhörd och prestigelös med en förmåga att arbeta väldigt självständigt.