Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Nu söker Systembolaget en ekonomiassistent till huvudkontoret vid Kungsträdgården i Stockholm
Har du erfarenhet av att arbeta med både leverantörsreskontra och kundreskontra samt har god förståelse för redovisning? Vi söker nu en ekonomiassistent för att förstärka reskontragruppen på Systembolaget. Låter detta intressant så ansök redan idag då vi gör urval löpande!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Hos Systembolaget ska alla känna sig välkomna, oavsett om du är kund eller anställd. Vi lever efter våra värderingar; omtänksam, kunnig och inspirerande. Du kommer arbeta på Systembolagets huvudkontor mitt i centrala Stockholm i fantastiska lokaler som dessutom har en egen lunchrestaurang.
Systembolaget är under ständig utveckling och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Till att börja med får alla nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska lära dig mer och mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan och utvecklingssamtal genomförs årligen.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent på reskontran för omkostnadsfakturor ansvarar du för hanteringen av inkommande leverantörsfakturor. Gruppen består av 15 personer varav 4 arbetar med omkostnadsfakturor, kundfakturor, verifikatregistrering, och kontoavstämningar. Tjänsten innefattar att bokföra banktransaktioner i IFS, påminnelser och inkasso av kundreskontra men även att vara behjälplig på leverantörsreskontra, samt att i perioder jobba med olika förbättringsaktiviteter inom reskontradelarna.
Det innebär bland annat:
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Du kommer att tillhöra en utvecklings- och samarbetsorienterad grupp som kommer hjälpa dig under upplärningsperioden. I gruppen jobbar vi även med att utveckla arbetssätt och processer och du kommer att involveras i flera projekt som planeras under närmsta året.
Tillsammans med dina kollegor rapporterar du till gruppchefen för reskontrafunktionen. Systembolaget arbetar i IFS, Readsoft, Sharepoint, Palette och Service Now.
Tjänsten är på heltid med vissa toppar i arbetsmängd så viss övertid kommer att krävas samtidigt som möjlighet till flextid finns. Tjänsten startar så snart rätt person kan vara på plats.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra och kundreskontra och van att arbeta med minst ett elektroniskt fakturahanteringssystem. Du har också arbetat med bokföring och kontoavstämningar inom området och har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och nya affärssystem. Meriterande är erfarenhet som superanvändare i något ekonomisystem eller stödsystem.
Som person är du initiativtagande och tycker om att driva förändringsprojekt. Du är noggrann och prestigelös och ser vikten av att bidra till en god arbetsmiljö genom samarbete. Du förstår att du i din roll är hela Systembolagets ansikte utåt och har en bra förmåga att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter.