TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

Assistent till advokatbyrå i centrala Stockholm

Nu söker Sandart & Partners en assistent till kontoret vid Stureplan i centrala Stockholm

Har du jobbat som assistent eller handläggare och är sugen på att jobba med administration på en advokatbyrå? Har du en bakgrund som administratör och vill nu testa något annat? Nu söker vi en assistent till Sandart & Partners för start efter sommaren. Vi intervjuar löpande så ansök redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Sandart & Partners är en nischad advokatbyrå inom tvistlösning och avtalshantering med särskilt fokus på immaterialrättsliga frågor, dvs frågor avseende patent, upphovsrätt, varumärken, företagsnamn och mönster (design). Du kommer komma till en professionell miljö med några av landets bästa jurister inom sitt område. Här jobbar alla mot ett gemensamt mål och ett gott samarbete värderas högt för att nå bästa resultat. Du erbjuds ett omväxlande arbete med stundtals högt tempo, trevliga kollegor och varierande arbetsuppgifter.

Du kommer ingå i en grupp assistenter som kontinuerligt stöttar och avlastar varandra och täcker upp för varandra vid semestrar och sjukdomar. Arbetsuppgifterna är både självständiga och inom givna ramar och du får en introduktion och hjälp av gruppen tills du är självgående. Utöver din grundlön så kommer du att bli erbjuden ett generöst förmånspaket som är lika för alla anställda på byrån.

Friskvård
Friskvård
Centralt kontor
Centralt kontor
6 v semester
6 v semester
Tjänste&shypension
Tjänste­pension

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara väldigt varierande med arbetsuppgifter som är både på hög och låg nivå. Du kommer dels ersätta när ordinarie receptionist är borta pga av sjukdom och ledigheter eller behöver extra hjälp vid arbetstoppar. Du kommer dessutom att varje dag täcka upp för receptionistens lunchpaus. Som receptionist tar du hand om växeln, tar emot besökare och har hand om leverantörskontakter. Den största delen av tiden kommer du dock arbeta med assistentsysslor som bland annat innebär att:

 

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du kommer arbeta i fantastiska lokaler ett stenkast från Stureplan i centrala Stockholm. Tjänsten är på heltid med arbetstider 8:30-17:30 med en timmes lunch. Övertid kan förekomma. Tjänsten är en tillsvidareanställning och börjar med en provanställning på sex månader och beräknas starta den 1/9 eller så snart rätt person kan vara på plats.

 

 

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har jobbat med administration tidigare eller kanske som handläggare på en myndighet. Du tycker om att jobba i en assistentroll och att ge service, både internt och externt. Ingen arbetsuppgift är för dig oviktig och du är hjälpsam, nyfiken och kommunikativ. Du gillar ordning och reda och har lätt för att prioritera när du måste göra flera saker samtidigt. Jobbet innebär hög grad av noggrannhet och känsla för detaljer.

Som assistent får du ta eget ansvar och ofta själv strukturera och planera uppgifterna efter juristens instruktioner. Med tanke på byråns verksamhet är integritet och känsla för sekretess av högsta prioritet. Du har god datavana och är en van användare av både e-postprogram och Officepaketet. Du talar och skriver god svenska och engelska. Är du tekniskt kunnig och van att vara problemlösaren när datorerna krånglar är det ett plus.

Alla lediga jobb