TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

Regional Chef Säljsupport till Ahlsell

Vill du arbeta i en verksamhetsnära roll med många kontaktytor? Sök då rollen som Chef Regional Säljsupport till Ahlsell!

Ahlsell erbjuder en affärskritisk och utvecklande ledarroll, där förbättringsarbete och resultatfokus värdesätts starkt. I rollen som Chef regional säljsupport kommer du arbeta nära regionchefen och regionens försäljningschefer genom att bland annat effektivisera och utveckla säljorganisationen. Tjänsten ingår i Ahlsells regionala ledningsgrupp.

Vill du med ett serviceorienterat och konsultativt förhållningssätt stötta regionen, med ambition och ansvar att skapa en hållbar och lönsam verksamhet? Bra! Skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande.

Ditt anställningserbjudande

Rollen som chef Regional säljsupport är en mångfacetterad roll där du ska gilla att din arbetsdag är varierad. Din främsta uppgift är att stödja säljorganisationen för att bidra till effektivt säljarbete och ökad servicegrad såväl internt som externt. Genom god insikt i våra säljprocesser utgör du en viktig funktion för säljare, säljledare och försäljningschefer.

Du leder och planerar arbetet för avdelningen Regional Säljsupport som i nuläget består av en medarbetare som du ansvarar för att inspirera och utveckla. Stundtals så kommer du arbeta med ekonomiska analyser och har ett delansvar för ekonomistyrningen i regionen. Allt relaterat till försäljning och affärsutveckling.

Du ska gilla att vara inblandad i både stort och smått som skapar värde för kund och hela organisationen. Som en konsekvens av ditt arbete kommer du att vara med att stärka Ahlsells affärer och se till så dina kollegor och du alltid har kul och mår bra på jobbet. 

Karriär&shymöjligheter
Karriär­möjligheter
Flexibel arbetsplats
Flexibel arbetsplats
Kollektiv&shyavtal
Kollektiv­avtal
Friskvård
Friskvård

Dina arbetsuppgifter

Värt att veta

Du rapporterar till Per Ivarsson, Regionchef, som har fullt försäljnings- och resultatansvar för verksamhetens 6 butiker, över 140 medarbetare och en omsättning på ca 1,5 miljarder. Tjänsten är en heltidstjänst och innebär till viss del resor, då du stöttar samtliga filialer i region öst och vi ser gärna att du utgår från Ahlsells fina kontor i Norrköping. Men rätt person kan likväl utgå ifrån något av våra filialer, Nyköping, Linköping, Katrineholm, Motala, Mjölby.

Detta är en ersättningsrekrytering där tidigare chef växlat över till ett nytt spännande uppdrag på Ahlsell.

Våra förväntningar

För att trivas i rollen ser vi att du är positiv, konsultativ, samt service- och lösningsorienterad, samtidigt som du har sinne för siffror och att analys. Du trivs i en ansvarsfull roll och är genuint intresserad av att utveckla dig själv, ditt team och regionen. Du kommer i rollen leda en direktrapporterande medarbetare, men även agera som ledare informellt i andra grupperingar.

Vidare är du skicklig på att skapa interna samarbeten och uppfattas som förtroendeingivande, pedagogisk och lyhörd. Vi tror att du är en person som gillar att se tydliga resultat i ditt arbete och är samtidigt uthållig när det kommer till att skapa förbättringar gällande rutiner, processer och arbetssätt. 

Vi ser gärna att du har en ekonomisk högskoleexamen eller motsvarande kompetensnivå, samt gärna branscherfarenhet och god produktförståelse. Självklart har du mycket goda IT-kunskaper, från Excel såväl som från olika affärssystem.

Vi hoppas att du, precis som vi, verkligen vill vara med att bidra till arbetsglädje. Nöjda medarbetare ger nöjda kunder, likväl som att fungerade arbetsprocesser skapar effektivitet och finansiell framgång. Ahlsells strävan är att ligga i framkant inom frågor som rör nytänkande, hållbarhet, miljö, inkludering och mångfald. Vårt mål är att vara den mest attraktiva arbetsgivaren i branschen!

Alla lediga jobb