Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra och inkassohandläggning till välkänt IT-bolag med placering i Stockholm!
Är du en erfaren och serviceinriktad ekonomiassistent som gillar att jobba med inkassohantering och samarbete med inkassobolag? Har du erfarenhet av kundreskontra och bokslut och vill utvecklas i din roll hos ett stort IT-bolag i Stockholm? Skicka då in din ansökan redan idag!
Ditt anställningserbjudande
Vår kund har kul på jobbet och alla medarbetare är en viktig del i deras gemensamma utveckling av avdelningen. Påverkansmöjligheten här är stor och de sätter stort värde i att samarbeta och lösa vardagliga utmaningar tillsammans.
Kompetensbreddning inom avdelningen gynnar den egna utvecklingen genom möjlighet till olika typer av arbetsuppgifter och uppdrag inom området för ekonomi.
Dina arbetsuppgifter
Värt att veta
Detta är ett konsultuppdrag med start omgående till 31/5 2023. Placering är i Kista och arbetstiderna är förlagda måndag-fredag kl. 08-17. Företaget tillämpar en hybridmodell där de varvar hemarbete med arbete på kontoret. Flextid är tyvärr inte möjligt.
Våra förväntningar
För att lyckas i rollen har du gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi samt ett par års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Vidare har du erfarenhet av inkassohantering och samarbete med inkassobolag samt arbetat med bokslutsarbete som avstämning av reskontra.
Du behöver ha goda kunskaper i Officepaketet generellt och framför allt Excel, där pivottabell och
v-lockup (leta rad) kunskaper krävs.
Meriterande systemkunskaper: Navision och/eller SAP samt Palette.
Som person är du strukturerad, noggrann och har en god samarbetsförmåga. Du är lyhörd och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.