TNG

First Line Support till Sirius Group i Stockholm

Tycker du om att jobba med IT-support och vill bli en del av ett internationellt företag i framkant inom IT? Läs mer!

Arbetsgivare Sirius International Försäkrings AB
Placeringsort
Yrkeskategori
Sista ansökningsdag 2019-06-26
Centralt kontor Centralt kontor
Kollektiv&shyavtal Kollektiv­avtal
Karriärs&shymöjligheter Karriärs­möjligheter
Ny Teknik Ny Teknik
Therese Goldring
Du vet väl om att vi jobbar helt med fördomsfri rekrytering?
Frågor om jobbet? Kontakta din rekryterare för mer information

Therese Goldring

070 145 54 51

Tycker du om att jobba med IT-support och vill bli en del av ett internationellt företag i framkant inom IT? Läs mer!

Sirius International söker dig som vill jobba med förstklassig IT-support till deras First Line support i Stockholm. Du kommer att arbeta internationellt med IT-support och supportera användare i Windows 10, Active Directory och även support av iPhone. Trivs du i en roll som IT-support och vill bli en del utav ett härligt internationellt team? Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Hos Sirius International erbjuds du en varierande roll med utvecklande uppgifter inom IT-support och möjlighet att jobba med engelska som arbetsspråk på daglig basis. Du supporterar ca 650 användare internationellt och bidrar till att den interna IT-miljön och de anställdas iPhone fungerar på bästa sätt.

Sirius International är ett internationellt försäkringsbolag med huvudkontor i Stockholm och det största bolaget inom återförsäkring i Skandinavien. I rollen som IT-support på First Line har du en varierande arbetsdag med många kontaktytor och du ges stora möjligheter till att långsiktigt växa med bolaget. 

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som First Line support på Sirius International supporterar du den globala verksamheten i alla IT- och mobilrelaterade frågor. Du kommer att jobba med Active Directory, Windows 10 applikationer i Citrix-miljö och iPhone framför allt. I rollen kommer du att ansvara för att:

  • Ta emot supportärenden via telefon och i ärendehanteringssystemet ServiceNow
  • Säkerställa att återkoppling sker till användaren när supportärendet är löst
  • Lösa supportärenden självständigt och eskalera internt vid behov till 2:nd och 3:rd line
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du sitter tillsammans med några av dina kollegor inom IT-support på kontoret i centrala Stockholm och har resten av kollegorna placerade runt om i världen. Eftersom du supporterar användare internationellt, så kommer den största delen av arbetet att ske på engelska men du behöver känna dig bekväm att jobba på svenska också. 

Tjänsten planeras starta omgående och är på heltid, arbetstiderna är anpassade efter telefontiden som är 8-17. Du rapporterar till chefen för First Line support som också är placerad i Stockholm.

VEM ÄR DU?

VEM ÄR DU?

För den här tjänsten ser vi att du har:

  • Bakgrund från IT-gymnasium 
  • Goda erfarenheter inom Active Directory, Windows 10 och Citrix 
  • Erfarenhet av Iphone-support
  • Tidigare erfarenhet av serviceroller, så som kundtjänst eller First Line support 
  • Meriterande om du har tidigare erfarenhet Citrix-miljö och tunna klienter 


Eftersom du är den som möter användaren först är det viktigt att du är serviceorienterad, kommunikativ och har lätt för att sätta dig in i användarens behov. Du kommer att ansvara för all ärendehantering och behöver kunna arbeta strukturerat och självständigt samt kunna prioritera och ta beslut. Som person ser vi att du är öppen, hjälpsam och pedagogisk och motiveras av att lösa problem och hjälpa andra.

Låter det här som ett jobb som är ditt nästa steg i karriären? Skicka in din ansökan direkt! 

Sirius International Försäkrings AB

Sirius International Försäkrings AB

Sirius International Försäkrings AB är verksamt inom internationell återförsäkring. Sirius är det största återförsäkringsbolaget i Skandinavien och en ledande aktör i Europa. Vi är cirka 500 medarbetare i gruppen med huvudkontor i Stockholm samt branschkontor runt om i världen, bl.a. London, Hamburg, Zürich, Liège, Bermuda och Singapore. Vår premievolym var 2016 SEK 7,2 Mdr. Sedan april 2016 är Sirius ett helägt dotterbolag till CMIG International, ett privatägt Singaporebaserat investmentbolag.

Arbetsgivare Sirius International Försäkrings AB
Placeringsort
Yrkeskategori
Sista ansökningsdag 2019-06-26
Therese Goldring
Hos oss går fakta och kompetens före magkänsla, ålder, namn, kön och bakgrund.
Frågor om jobbet? Kontakta din rekryterare för mer information

Therese Goldring

070 145 54 51

Räkna ut avståndet till jobbet


Birger Jarlsgatan 57, Stockholm


map