TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

First Line Support till Sirius Group i Stockholm

Tycker du om att jobba med IT-support och vill bli en del av ett internationellt företag i framkant inom IT? Läs mer!

Sirius International söker dig som vill jobba med förstklassig IT-support till deras First Line support i Stockholm. Du kommer att arbeta internationellt med IT-support och supportera användare i Windows 10, Active Directory och även support av iPhone. Trivs du i en roll som IT-support och vill bli en del utav ett härligt internationellt team? Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Hos Sirius International erbjuds du en varierande roll med utvecklande uppgifter inom IT-support och möjlighet att jobba med engelska som arbetsspråk på daglig basis. Du supporterar ca 650 användare internationellt och bidrar till att den interna IT-miljön och de anställdas iPhone fungerar på bästa sätt.

Sirius International är ett internationellt försäkringsbolag med huvudkontor i Stockholm och det största bolaget inom återförsäkring i Skandinavien. I rollen som IT-support på First Line har du en varierande arbetsdag med många kontaktytor och du ges stora möjligheter till att långsiktigt växa med bolaget. 

Centralt kontor
Centralt kontor
Kollektiv&shyavtal
Kollektiv­avtal
Karriär&shymöjligheter
Karriär­möjligheter
Ny Teknik
Ny Teknik

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som First Line support på Sirius International supporterar du den globala verksamheten i alla IT- och mobilrelaterade frågor. Du kommer att jobba med Active Directory, Windows 10 applikationer i Citrix-miljö och iPhone framför allt. I rollen kommer du att ansvara för att:

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du sitter tillsammans med några av dina kollegor inom IT-support på kontoret i centrala Stockholm och har resten av kollegorna placerade runt om i världen. Eftersom du supporterar användare internationellt, så kommer den största delen av arbetet att ske på engelska men du behöver känna dig bekväm att jobba på svenska också. 

Tjänsten planeras starta omgående och är på heltid, arbetstiderna är anpassade efter telefontiden som är 8-17. Du rapporterar till chefen för First Line support som också är placerad i Stockholm.

VEM ÄR DU?

För den här tjänsten ser vi att du har:


Eftersom du är den som möter användaren först är det viktigt att du är serviceorienterad, kommunikativ och har lätt för att sätta dig in i användarens behov. Du kommer att ansvara för all ärendehantering och behöver kunna arbeta strukturerat och självständigt samt kunna prioritera och ta beslut. Som person ser vi att du är öppen, hjälpsam och pedagogisk och motiveras av att lösa problem och hjälpa andra.

Låter det här som ett jobb som är ditt nästa steg i karriären? Skicka in din ansökan direkt! 

Alla lediga jobb