TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

Gruppchef till Business Support på Olympus

Olympus Medical Systems söker gruppchef till Business Support, Stockholm

På Olympus levererar vi medicinteknisk utrustning i världsklass, och vi brinner för att göra skillnad i människors liv genom att skapa förutsättningar för högkvalitativ och säker patientvård. Nu söker vi en gruppchef till vårt Business Support-team - en bred och spännande roll där du får både utvecklas som ledare och själv bidra hands-on i det dagliga operativa arbetet. Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Olympus har en positiv utveckling och är ledande i sin bransch i Sverige. Vi ser våra medarbetare som en viktig resurs, vi agerar och vi gör skillnad för att vi bryr oss. Vår omtanke om vår personal går hand i hand med Olympus vision - att göra människors liv hälsosammare, säkrare och mer uppfyllande med hjälp av våra innovativa produkter.

Som gruppchef för Business Support får du möjlighet att leda, utveckla och arbeta tätt med ett team på fyra personer som på sikt kommer att bli en av två huvuddelar i ett större Customer Care-team. Du har personalansvar och ansvar för daglig operativ ledning av gruppen, och på sikt även för det större Customer Care-teamet där även Serviceadministration kommer att ingå. Rollen innebär därför en fantastisk möjlighet att få vara med och göra skillnad i utvecklandet och utformandet av en ny enhet. 

6 v semester
6 v semester
Bonus
Bonus
Friskvård
Friskvård
Karriär&shymöjligheter
Karriär­möjligheter

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som gruppchef på Business Support har du ansvar för att den dagliga operativa verksamheten flyter på med rätt prioriteringar och du arbetar proaktivt med ständiga förbättringar. Då teamet idag är relativt litet kommer du till stor del delta aktivt i det operativa och arbeta tajt med ditt team över hela ansvarsområdet: orderhantering, avtalsadministration, koordinering av anbud samt lager, logistik och demohantering. 

Du kommer även att ha en del kundkontakt i exempelvis leveransfrågor, och du har huvudansvar för att koordinera ärenden mellan Olympus Sverige och Olumpus Shared Service Center i Polen.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Olympus befinner sig i en förändringsfas där vi ska bli än mer konkurrenskraftiga både globalt och lokalt, och i denna roll får du möjligheten att vara med och i högsta grad bidra i denna spännande utvecklingsresa. Olympus sitter i nya och fina lokaler i Solna med goda kommunikationsmöjligheter.

 

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av liknande tjänster och som trivs i en roll där du både får utöva ledarskap och i högsta grad delta i det operativa. Du har dokumenterad ledarskapserfarenhet och ett coachande förhållningssätt som gör att du får ut det bästa ur ditt team. Det är även viktigt att du är affärsorienterad och trivs i en föränderlig miljö där man behöver kombinera noggrannhet och struktur med ett pragmatiskt förhållningssätt och prestigelöshet. Vidare är du proaktiv, tar för dig och involverar ditt team i att hitta förbättringar och effektiviseringar  i teamets arbetssätt.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av offentlig upphandling (enligt LOU) och av att arbeta med outsourcad part. Kunskaper i SAP är meriterande.

Då du kommer ha löpande kontakt med kollegorna på hela Olympus Sverige samt Olympus Shared Service Center i Polen behöver du behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Alla lediga jobb