TNG

Tjänsten är tyvärr tillsatt

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

HR specialist till Ahlsell i Stockholm

HR-specialist sökes till spännande och innovativ tjänst inom HR till Ahlsell i Stockholm. Läs mer och sök redan idag!

Skulle du lockas av en innovativ roll där du blir en del av en stor HR-organisation inom Ahlsell i Stockholm? Lockas du också av att få vara med på den spännande utvecklingsresan i digitaliseringen av HR-processerna inom Ahlsell? Har du tidigare erfarenhet av HR-administration och/eller utbildningsadministration samt ett brinnande intresse för HR, lärande och utveckling? Då är det dig vi söker, läs mer och sök tjänsten redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Ahlsell är Sveriges ledande distributör med heltäckande sortiment inom installationsområdet och erbjuder professionella användare ett brett sortiment av varor och tjänster inom t ex produktområdena VVS, el, industri, verktyg och maskiner. Här erbjuds du en möjlighet att bli en del av en större HR-organisation som just nu är inne i ett pågående arbete med att digitalisera samt utveckla nya och befintliga processer. Här finns stora möjligheter för dig att bidra i arbetet med att förändra och utveckla de digitala processerna främst inom området utbildning, med målet att skapa bästa möjliga användarupplevelse för både chefer och ledare inom verksamheten.

Kollektiv&shyavtal
Kollektiv­avtal
Tjänste&shypension
Tjänste­pension
Friskvård
Friskvård
Kompetens&shyutveckling
Kompetens­utveckling

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som HR-specialist arbetar du med stort fokus på att administrera och koordinera utbildningar, vilket kan innebära allt från säljutbildningar, onboarding processer och ledarskapsutbildningar. I den här tjänsten ingår även att vara redaktör för intranätet inom HR Sverige.

Dina dagliga arbetsuppgifter innebär att: 

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du rapporterar direkt till chefen för lön och HR-administration samt samarbetar nära med alla HR Business Partners inom bolaget. Tillsammans med 17 härliga kollegor blir du också en del av HR-organisationen, där samarbete, arbetsglädje och nytänkande står högt på agendan. Tillsammans med professionella kollegor utgör du en viktig del av det fortsatta utvecklingsarbetet inom HR-organisationen. 

Tjänsten är på heltid med en tänkt uppstart senast i januari 2021. Du jobbar kontorstider 8-17 med möjlighet till flex. De första 6 månaderna kommer du inledningsvis att vara anställd som konsult hos TNG. Därefter finns det för rätt person mycket goda möjligheter för en fast tjänst. Tjänsten är placerad i fräscha lokaler i Marievik i Liljeholmen med närhet till service och goda kommunikationer.

 

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har ett starkt intresse och erfarenhet av att arbeta i system samt är nyfiken på den digitala utvecklingsresan. Vi tror att du har relevant utbildning och/eller erfarenhet inom HR-området och lägger stor vikt vid att du har tidigare erfarenhet av en koordinerande roll samt arbete med utbildningsadministration. Din bakgrund eller utbildning är dock inte det viktigaste, att du brinner för HR, utbildning och lärande och är självständig och drivande är mer intressant.

Ett krav för rollen är dock att du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift, då du kommer att skriva nyheter och artiklar på intranätet. För att lyckas i rollen bör du ha god systemvana samt hantera Officepaketet. Har du tidigare arbetat i något LMS verktyg är även detta meriterande för rollen. 

Som person är det viktigt att du är lyhörd samt trivs i en roll med många kontaktytor. Du tycker om att samarbeta med andra samtidigt som du är handlingskraftig och driver självständigt ditt eget arbete framåt. Utöver detta har du viljan att utvecklas och lära samt är du strukturerad, noggrann och flexibel i ditt arbete.

 

Alla lediga jobb