Kandidatupplevelse – rättvis och transparent
Vilken kandidatupplevelse vill du ge till de som söker jobb hos er?
I en värld där kandidaten är kund blir en transparent och rättvis kandidatupplevelse allt viktigare. Valet av rekryteringspartner har därför stor inverkan på hur ni kommer jobba med employer branding och hur snabbt ni kan ha rätt medarbetare på plats. TNG arbetar aktivt med att stärka ert arbetsgivarvarumärke. Det påverkar er affär och lönsamhet positivt. Så här jobbar vi!
Alla som söker jobb idag kan vara potentiella eller befintliga kunder, medarbetare, samarbetspartners och influencers. På TNG har vi därför skapat en fördomsfri och rättvis kandidatupplevelse som är helt unik, där kandidater som söker jobb hanteras som kunder, så kallat ”kundidat”, och där vi sätter ditt varumärke främst.
Hos oss får alla jobbsökare återkoppling och vi arbetar utifrån ambitionen ”ultimate candidate rejection”, alltså den ultimata nej-tackningsprocessen. För faktum är – hur många sökande du än har till en ledig tjänst – så är det bara en som får jobbet. Med ett gott bemötande säkrar ni era framtida rekryteringsbehov och bygger samtidigt ett förtroende för ert varumärke.
Kort sagt vår kandidatupplevelse bygger på att jobbsökare förtjänar, och ska få, ett lika gott bemötande som kunder och att de alltid ska få återkoppling snabbt och med respekt för deras tid och engagemang.
Hos oss är kandidaten kund
När du anlitar TNG kan du därför vara trygg i att kandidater bemöts och hanteras fördomsfritt och rättvist. Det säkrar upp din affär långsiktigt. Vi vet att ert val av rekryteringsföretag direkt påverkar ert arbetsgivarvarumärke. I dagens digitala och sociala samhälle delar kandidater gärna med sig av sina jobbsökarupplevelser. Beroende på hur bra vi sköter kontakten med just era sökande kommer deras vänner också få en (bättre eller sämre) bild av er verksamhet.