
Frågor om jobbet? Kontakta din rekryterare för mer information
Angelina Nilsson
0768384163
Skicka e-postGillar du att arbeta med operativt inköp, utveckla processer och arbeta med förbättringar? Ta chansen och sök jobbet som inköpare!
Som inköpare hos Cloetta i Malmö kommer du att arbeta med inköp av indirekta material så som displayer, ställ till vårt lösviktssortiment och annat material kopplat till butik/lager. Gillar du att arbeta i en självständig roll där du får möjlighet att tillsammans med kollegor inom supply chain samt marknad och försäljning säkra optimerade inköpsprocesser kommer du trivas bra hos oss. Här får du möjlighet att bli del av ett internationellt och förbättringsinriktat företag där du får chans att påverka.
Varmt välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
På Cloetta ligger ett stort fokus på att kontinuerligt arbeta med förbättringar. Här får du möjlighet att bli del av ett dynamiskt företag där din kompetens inom operativt inköp värdesätts. Vi erbjuder ett utvecklande, intressant arbete med mycket frihet under ansvar. Vi har en positiv attityd, är stolta över vårt företag, våra varumärken och produkter och mest av allt ... vi gillar det vi gör och har roligt på vägen.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Som inköpare ansvarar du självständigt för inköp av indirekta material kopplade till butiker och lager på den skandinaviska marknaden. Ditt ansvar är att säkerställa ett optimerat och kostnadseffektivt inköp.
Rollen kommer bland annat innefatta:
- Ansvar för inköp av indirekta material och tjänster.
- Avrop av displaymaterial till displayproduktion.
- Aktivt arbeta med leverantörsportfölj samt sortiment och föreslå förbättringar.
- Leverantörsuppföljning och analyser.
- Erhålla en god relation till leverantörer via kontinuerlig dialog.
- Förhandling av inköp där det inte redan finns centralt styrande avtal.
- Support vid förhandlingar och avtalsfrågor kopplat till kostnadsprojekt inom logistik.
- Uppdatering av masterdata.
- Arbeta med ständiga förbättringar kopplat till inköpsprocessen.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Du kommer att ingå i ett samarbetsinriktat team bestående av 8 personer inom supply planning och logistik. Du kommer även att supportera och samarbeta med de centrala inköparna inom Cloettas koncern. Du kommer att arbeta på Cloettas huvudkontor i centrala Malmö, beläget i närheten av Triangeln och dess pendlingsmöjligheter.

VEM ÄR DU?
- Minst två års erfarenhet av operativt inköp.
- Kandidatexamen inom ekonomi eller supply chain alternativt en eftergymnasial utbildning inom supply chain.
- Goda kunskaper inom Excel och en vana att använda formler.
- Goda kunskaper i både engelska och i svenska.
Meriterande om du har:
- Erfarenhet från FMCG
- Erfarenhet av Movex/M3
- Förhandlingsvana
Som person har du ett ansvarstagande sätt och styrs av och håller deadlines. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt likväl som att du trivs med att samarbeta i team. Du har en god förmåga att snabbt förstå och lösa problem. Då du i denna roll har många kontaktytor både internt och externt krävs det att du har en god kommunikativ förmåga och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Din energi och ditt driv smittar av sig!
Naturligtvis delar du också våra värderingar - Focus, Teamplay, Passion & Pride