TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

IT-support – servicetekniker till first line

Vill du kombinera service med din fallenhet för IT? Nu söker vi dig som vill jobba med first line-support i Göteborg!

I rollen som servicetekniker inom IT Support har du en viktig roll hos våra kunder. Du kommer att ge teknisk support via telefon och mail till olika kunder/användare, ibland förekommer även support on-site. Här har du möjligheten att kombinera dina kunskaper inom IT med din känsla för service. Nu söker vi dig som vill jobba med IT-support för kommande uppdrag i Göteborg med omnejd!


VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Som servicetekniker inom IT-Support och konsult via TNG IT Digital får du möjlighet att skaffa dig mycket erfarenhet på kort tid. Bra att också veta är att vi är en del av TNG och ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Det innebär att du som konsult omfattas av kollektivavtalets villkor för exempelvis lön, försäkringar, tjänstepension och semester.

Friskvård
Friskvård
Kollektiv&shyavtal
Kollektiv­avtal
Tjänste&shypension
Tjänste­pension
Kompetens&shyutveckling
Kompetens­utveckling

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifterna som servicetekniker inom IT-support kan variera beroende på uppdrag, men bland annat kan du få arbeta med:

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Som IT-support har du en viktig roll hos våra kundföretag där du bidrar med din service och sinne för problemlösning. Du kommer att ta emot ärenden av olika karaktär och komplexitet via telefon, mail och ärendehanteringssystem och din uppgift blir att utreda och lösa dem. Du kommer främst arbeta inom first line support men ibland förekommer även support on-site och i second line.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har minst sex månaders erfarenhet från teknisk support inom IT, exempelvis helpdesk eller servicedesk och gärna över telefon och mail.

Du har kunskaper inom:

Det är meriterande om du har erfarenhet av Active Directory, Exchange eller Citrix samt utbildning inom IT.

För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara serviceinriktad, då jobbet innebär att hjälpa användare med olika stora IT-kunskaper, och ha ett strukturerat arbetssätt för att hålla ordning på de olika ärendena och återkoppla med svar i tid.

Alla lediga jobb