TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

Planerings- och logistikchef till Euromaint

Till Euromaint i Stockholm söker vi en planerings- och logistikchef inom affärsenheten SJ

Lockas du av en operativ- och verksamhetsnära roll i en platt och kundnära organisation? Har du tidigare erfarenhet som ledare och trivs med att leda och utveckla andra? Till Euromaint söker vi dig som vill arbeta som planerings- och logistikchef inom affärsområde SJ i Stockholm. Som chef kommer du i huvudsak ansvara för planering och beredning av SJ:s fordonsflotta. Låter det intressant?

Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll där du får möjlighet att arbeta tätt tillsammans med kompetenta kollegor och kunder i ett företag som arbetar med teknik och underhåll i framkant. Euromaint har ett positivt affärsläge och ser ljust på framtiden. Välkommen till ett företag som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen av att vara bäst på kvalificerat tågunderhåll för person- och godstrafik.

 

6 v semester
6 v semester
Friskvård
Friskvård
Kompetens&shyutveckling
Kompetens­utveckling
Kollektiv&shyavtal
Kollektiv­avtal

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I din roll som planerings- och logistikchef är planeringen den mest vitala delen i den dagliga produktionen. Dina arbetsuppgifter innefattar:

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du ansvarar för att optimera logistiken mellan samtliga stödfunktionerna, dvs. planering, lager, växling och produktion. Du har direkt personalansvar för ett 20-tal medarbetare varav 4 finns i Göteborg och 4 i Örebro. Du rapporterar till Business Unit Manager SJ på Euromaint Rail AB  och sitter i ledningsgruppen för affärsområde SJ.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller motsvarande och mångårig erfarenhet som ledare, gärna från en teknik- och logistik intensiv verksamhet. Du har sannolikt tidigare haft eget budget- och resultatansvar och är van vid uppföljningar av nyckeltal, mätningar och rapporter. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande branscher och kunskaper inom Lean Production eller motsvarande. Du har erfarenhet av och kunskaper om planerings- och verksamhetsprocesser och kunskaper av hela logistikflödet. 

Som person har du en god ledarskapsförmåga och är duktig på att coacha och utveckla andra genom delegering. Du delar med dig av dina tidigare erfarenheter och är duktig på att kommunicera och samarbeta med andra. Som person är du ansvarsfull, handlingskraftig och uppnår resultat med hög kvalitet. Vidare är du förtroendeingivande, systematisk och resultatorienterad. Då rollen innebär ett nära samarbete med kunden ser vi att du är affärsmässig och tar vara på affärsmöjligheter.

Du är en van användare av något affärssystem och talar och skriver svenska och engelska obehindrat i tal och skift.

Alla lediga jobb