
Frågor om jobbet? Kontakta din rekryterare för mer information
Catarina Lennartsson
076-869 64 85
Skicka e-postVi söker efter en affärsdriven konsult inom strategiskt inköp som vill vara med och påverka Permobils utvecklingsresa.
Vill du jobba som konsult inom strategiskt inköp och få möjlighet att förbättra livskvaliteten för personer med funktionshinder, genom innovation? Som konsuly kommer du att få en central roll på Permobils huvudkontor i Sundsvall. Tillsammans med skickliga kollegor blir din uppgift att driva utveckling och leverans av nya produkter inom Permobil. Du kommer att dela din tid mellan inköpsarbete och verksamhetsutveckling. Du arbetar nära inköpsledningen och har stor möjlighet att påverka avdelningens arbetssätt. Är du redo för en spännande konsultroll som strategisk inköpare? Välkommen att söka idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Som konsult kommer du till en dynamisk, fartfylld miljö och till ett motiverande team med god stämning som formas av samhörighet och hjälpsamhet. Du kommer ha erfarna kollegor som finns till hands både under introduktionen och i framtiden. Rollen har en stor variation mellan affärsmässigt strategiska beslut och projekt där du kommer jobba mot flera kontaktytor både internt och externt.
Permobil ägs av Investor och ingår i Patricia Industries där Investor samlar alla sina privata innehav. Permobil är ett expansivt och lönsamt bolag med internationell verksamhet där fokus ligger i stora delar av Europa, USA och Kina. Permobil erbjuder sina anställda ett generöst förmånspaket. Det inkluderar tjänstepension, betald parkering, flexibelt kontor, friskvårdsbidrag och tjänstepension. Dessutom ingår dator, mobil, olika personalrabatter samt företagshälsovård.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Som konsult inom strategiskt inköp på Permobil kommer du att arbeta i en organisation som ansvarar för projekt och inköpsaktiviteter. Ditt huvudfokus kommer att vara inom produktportföljen för elrullstol, som representerar den största affärsenheten inom Permobil.
- Ansvaret för rollen som projektinköpare är att samordna, leda och genomföra sourcing verksamheten mot Permobils globala leverantörsbas inom produktutvecklingsprojekt och uppdrag.
- Du kommer arbeta med traditionellt inköpsarbete så som upphandlingar, anbudsutvärderingar och leverantörsförhandlingar.
- Delta i leverantörssamarbeten med fokus på att säkerställa att kraven på ledtid och kvalitet uppfylls.
- Koordinera och ansvara för inköpsfrågor mot Permobils globala leverantörsbas.
- Förbättra ledtid för time to market (TTM) och skapa kostnadsmedvetenhet för vår produkt.
- Säkerställa leveranser och att Permobils inköpsprocesser följs både internt och externt.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Rollen ger dig möjlighet att arbeta på en internationell marknad i ett expansivt företag som gör skillnad för personer med funktionshinder i deras vardag.
Tjänsten är på heltid och utgår från Permobils huvudkontor i Timrå. Representation och resor är periodvis förekommande.

VEM ÄR DU?
- Du har en bred erfarenhet från att arbeta med inköp, produktutveckling, upphandling och projektinköp.
- Du har en logisk och analytisk förmåga samt ett strukturellt arbetssätt.
- Du har god systemerfarenhet och goda Excelkunskaper.
- Du är självgående med ett starkt eget engagemang och driv.
- Du är en problemlösande som är förändringsbenägen.
- Du har universitetsexamen inom supply chain, ingenjörsvetenskap eller liknande utbildning.
- Du har mycket goda kommunikativa färdigheter, både i tal och skrift och du är lika bekväm i att uttrycka dig på engelska som på svenska.