TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

Servicedesk tekniker till SecureLink Malmö

Brinner du för service och vill utvecklas inom IT och Cyber Security?

Som Servicedesk tekniker hos oss blir du en del av vårt nystartade Servicedesk-team i Malmö och får möjlighet att kombinera ditt intresse för service med IT. Du kommer att få vara med och hjälpa några av Sveriges största företag och myndigheter och vara den första kontakten för våra kunder när de kontaktar vårt Network Operations Center (NOC). Delar du vårt intresse för IT och IT-säkerhet och vill jobba med service och support i en snabbrörlig miljö, då kanske du är vår nya kollega som vill vara med på vår resa framåt!

Sök redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Tillsammans jobbar vi varje dag för vår vision att vara ledande inom "Cyber Security and Managed Security Services" i Europa. För att nå hit har vi alltid med oss våra värderingar och för att trivas hos oss tror vi att du delar dessa värderingar:

 

Vi på SecureLink är Challengers som vill förändra, utmana och växa. Hos oss driver vi alla arbetet framåt och jobbar i en snabbrörlig miljö och är snabba till beslut. Vi tycker att det är viktigt att erbjuda våra anställda utvecklingsmöjligheter, både inom sin yrkesroll men även möjlighet att utvecklas inom organisationen. Nya utmaningar är våra favoritutmaningar. 

Vi är engagerade, älskar vad vi gör och tror på kraften i att ha kul på jobbet. Vi tror på kraften i att bygga starkare relationer mellan team och avdelningar och tillsammans med utgångspunkt i våra värderingar skapar vi en arbetsplats där vi trivs och växer. Då kommer även resultaten. Vi är en del av Orange Cyberdefence och hos oss blir du en del av en internationell organisation med stora utvecklingsmöjligheter.

Vi erbjuder generösa förmåner såsom tjänstepension och friskvårdsbidrag som kan användas till gymkort, massage, sport eller andra aktiviteter som kan bidra till ditt välmående. 

Hos oss tittar vi hela tiden framåt och skapar nytt!

Kompetens&shyutveckling
Kompetens­utveckling
Tjänste&shypension
Tjänste­pension
Friskvård
Friskvård
Karriär&shymöjligheter
Karriär­möjligheter

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som Servicedesk tekniker kommer du att vara våra kunders första kontakt, när de vänder sig till vårt Network Operations Center (NOC) och en viktig spelare i laget. I vårt Network Operations Center handlar arbetet framförallt om att skapa en säkrare infrastruktur genom att erbjuda till exempel spårbarhet och mätbarhet för våra kunder, som ofta är internationella företag och myndigheter.

I rollen som Servicedesk tekniker kommer du att arbeta utifrån guidelines hantera inkommande samtal och ärende, logga incidenter och agera på varningar från övervakningsverktyg. Ofta från våra svenska kunder men även från kunder och kollegor i andra länder.  

Du kommer framförallt att vara ansvarig för att:

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

I din roll som Servicedesk tekniker får du från dag ett en mentor som bidrar till din fortsatta utveckling inom arbetet och inom vårt företag. Du utgår från vårt kontor i Malmö och blir en del av ett team där vi jobbar tillsammans för att ge våra kunder en riktigt bra service. I vår Servicedesk kommer vi att ha en 24/7 verksamhet, vilket innebär att du kommer att jobba treskift framåt.

VEM ÄR DU?

För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet av att jobba i servicedesk eller likvärdig roll och av att jobba med ärendehanteringssystem. Då du kommer att arbeta med Windows 10, MS-Office/Office 365, Vision och AD tror vi att dina kunskaper inom dessa områden är goda. Vi jobbar enligt ITIL och därför ser vi gärna att du har en grundläggande förståelse för ITIL Service Management (Incident, Change, service requests). Men framförallt tror vi att du brinner för service, är flexibel och trivs med att jobba i en snabbrörlig miljö nära våra kunder. 

Det viktigaste är att du har ett stort intresse för cybersäkerhet och känner att det är det här området du vill fördjupa dig och utvecklas inom.

För att trivas i vår challengerkultur tror vi att du tar egna initiativ och är en självdrivande person som är engagerad i det du gör och vill utvecklas framåt. Samtidigt som du vill vara en del i utvecklingen av vår Servicedesk och vår arbetsmiljö. Du kommer att arbeta i en snabbfotad miljö med många kontakter och det blir därför viktigt att du har förmågan att lösa problem, systematisera och organisera ditt arbete på ett bra sätt. Kundkontakt och kommunikation är en viktig del av rollen och vi tror att du är bekväm i att kommunicera i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Alla lediga jobb