TNG

Serviceinriktad ekonomiassistent till Soluno

Soluno söker nu en administrativ och serviceinriktad ekonomiassistent till sitt kontor i Stockholm

Uppdragsgivare Soluno
Placeringsort
Yrkeskategori
Sista ansökningsdag 2019-06-13
Friskvård Friskvård
Kollektiv&shyavtal Kollektiv­avtal
Tjänste&shypension Tjänste­pension
Flexibel arbetsplats Flexibel arbetsplats
Claudia Ullreich
Visste du att du alltid kan följa status på dina ansökningar online?
Frågor om jobbet? Kontakta din rekryterare för mer information

Claudia Ullreich

0734 34 64 56

Soluno söker nu en administrativ och serviceinriktad ekonomiassistent till sitt kontor i Stockholm

Soluno söker nu en ekonomiassistent med fokus på kund och fakturasupport. Brinner du för ekonomi och administration och är intresserad av att utvecklas framåt? Vill du bli en del av deras fortsatta tillväxtresa? Då är du den vi söker! Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

På Soluno kommer du att ha en varierande roll inom service, ekonomi och support. Du kommer in på ett bolag som är måna om att du ska trivas och ger stor möjlighet till kompetensutveckling. Här får du möjlighet att ta ansvar och effektivisera arbetsprocesserna. Du kommer att bli en del av ett prestigelöst team som är öppet och hjälpsamt, och som ser fram emot att ta emot dig som deras nya kollega!

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som ekonomiassistent på Soluno kommer du initialt att arbeta med fakturasupport samt avtalsadministration och lära dig verksamheten den vägen. Du ingår då i Fakturasupportgruppen tillsammans med tre kollegor. Därefter kommer rollen på halvtid växa in i andra olika ekonomiassistentuppgifter med allt från egna ansvarsområden till mer projektformade utredningar då de växer och behöver förtydliga, förenkla och förbättra deras rutiner.

Dina dagliga arbetsuppgifter kommer inledningsvis innebära:

  • Registrering av avtal
  • Uppföljning och tillägg av avtal
  • Stöd till kollegor inom redovisning/ekonomi
  • Följa upp sena kundinbetalningar
  • Månadsfakturering ut till kunder
  • Fakturasupport via telefon och ärendesystem
  • Kreditbedömningar
  • Registrera provision
  • Genomgång av kundregister
  • Övrig administration rörande kunduppgifter och avtal
  • Uppföljning kundfordringar
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Detta är ett föräldravikariat med start omgående tom. Augusti 2020. Då Soluno är i en expansiv fas finns det goda chanser till tillsvidareanställning. Soluno sitter i fräscha lokaler i Hammarby Sjöstad, precis i anslutning till bra kommunikationer. 

VEM ÄR DU?

VEM ÄR DU?

Vi ser att du som söker har lägst gymnasieexamen samt har ett intresse för ekonomi. Du har tidigare erfarenhet från en liknande roll och Excel är för dig ett självklart arbetsredskap. I denna tjänsten behövs en person som är lösningsfokuserad och kommunikativ då majoriteten av arbetsuppgifterna genomförs i samarbete med kollegor. Då du dagligen kommer att hantera telefonsamtal och mail på engelska samt svenska är det viktigt att du behärskar dessa språk flytande, både i tal och skrift. Det är meriterande om du behärskar något utav följande system: Fortnox, Zendesk eller Upsales.

Soluno

Soluno

Företaget grundades 2017 som en sammanslagning av Solus Business Communications AB och UnoTelefoni som båda i sin tur har verkat sen 2006. Bolaget arbetar med molnbaserade kommunikationslösningar och kommer initialt att bilda den största operatörsoberoende integratören på den svenska marknaden. Förutom fortsatt expansion i Skandinavien ser bolaget även stora tillväxtmöjligheter främst på den europeiska marknaden.

Uppdragsgivare Soluno
Placeringsort
Yrkeskategori
Sista ansökningsdag 2019-06-13
Claudia Ullreich
Du vet väl om att vi jobbar helt med fördomsfri rekrytering?
Frågor om jobbet? Kontakta din rekryterare för mer information

Claudia Ullreich

0734 34 64 56

Räkna ut avståndet till jobbet


Lumaparksvägen 9


map