TNG

Tjänsten är tyvärr tillsatt

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

Systemkoordinator till Weidmüller i Malmö

Vill du arbeta med systemsupport (SAP) på ett internationellt företag med trevlig stämning? Sök då jobbet som systemkoordinator!

Har du erfarenhet av administration i SAP och trivs i en supporterande roll? Hos oss på Weidmüller finns chansen för dig att arbeta i en nyckelroll i vår nordiska organisation. Som systemkoordinator arbetar du nära användarna inom operations och försäljningsorganisationen med att säkra att systemet hålls uppdaterat. Du blir del av ett internationellt företag med en trivsam företagskultur. Varmt välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Weidmüller har en given plats på marknaden inom el- och automation och har ett varumärke som står för kvalitet. Du får möjlighet att arbeta med support och administration av delar av vårt affärssystem (SAP). Du får ett ansvar på nordisk nivå och arbetar både nära vårt team inom operations samt försäljning. Att både system och information är korrekt uppdaterade är en viktig pusselbit i verksamhetsflödet varför din roll är central. Förutom möjligheten att få en central roll inom företaget så får du chans att bli del av ett företag med prestigelös kultur. Hos oss tar man ansvar för sitt område samtidigt som man arbetar tillsammans för att lösa problem om och när de uppstår. Arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag och fri parkering är några av de förmåner som du erbjuds hos oss på Weidmüller.

Parkering
Parkering
Tjänste&shypension
Tjänste­pension
Friskvård
Friskvård
Kollektiv&shyavtal
Kollektiv­avtal

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen kommer du specifikt att supportera moduler kopplade till operations (SAP SD), men även områden som kvalitet och lager kan komma at ingå i ditt supportansvar. Även den nordiska försäljningsorganisationen kommer du att stötta genom att administrera och supportera SAP CRM. 

I dina arbetsuppgifter ingår att:

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du kommer att arbeta på kontoret som ligger på promenadavstånd från Hyllie med goda pendlingsmöjligheter. På kontoret i Malmö arbetar ett 30-tal personer inom bland annat sälj, customer support, lager, inköp, HR och ekonomi. Tillverkningen av våra produkter sker i andra delar av världen. Du kommer att ingå teamet inom Operations som har Norden som sitt ansvarsområde. Övernattningar i tjänsten uppskattas till ca 15 per år. 

VEM ÄR DU?

Vi söker dig med erfarenhet av antingen kundservice eller försäljning vilket innebär att du har en god verksamhetsförståelse. Du har erfarenhet av administration i SAP och är du sedan tidigare superuser eller har arbetat med systemsupport inom SAP SD eller SAP CRM ses det som meriterande. Du har erfarenhet av att använda Excel. Då vi är ett internationellt bolag och många av dina kontaktytor är både svensk- och engelsktalande söker vi dig med goda kunskaper i båda språken.

Eftersom du i rollen kommer att arbeta med administration i systemet krävs det att du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt för att säkra att systemet blir så optimerat som möjligt. Rollen är en supporterande funktion varför vi söker dig som har ett serviceinriktat och kommunikativt sätt. Arbetsbelastningen på rollen varierar varför vi söker dig som har en god förmåga att hantera mer pressade situationer.

Alla lediga jobb