TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

Teknisk chef till Arriva i Stockholm

Nu söker Arriva en Teknisk chef till bussverksamheten runt om i Sverige

Har du erfarenhet av roller som Teknikchef, Servicechef, Underhållschef, Verkstadschef eller kanske Produktionschef och vill nu ta steget att leda och utveckla en verksamhet bestående av cirka 130 personer? Är du ledare idag med erfarenhet från förändringsprocesser? Då kan vi ha ett jobb för dig. Vi intervjuar löpande så sök redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Arriva är ett värderingsstyrt företag med stora ambitioner att växa de kommande åren. Du kommer till ett bolag som satsar på sin personal samtidigt som de just nu investerar mycket resurser på nya system och förbättrade arbetsmetoder för att öka kvaliteten för resenärerna. Arriva har starka ägare i ryggen med uthållighet för stora verksamhetsförändringar. Lärande, utbildning och informationsutbyten/besök med företagsgruppens systerbolag ute i Europa kommer att vara inslag för att lära av best practice. Du kommer till ett internationellt bolag där möjlighet att arbeta med andra roller nationellt, liksom att arbeta i andra länder i Europa, också är en möjlighet på sikt.

Du kommer att ingå i ledningsgruppen för bussverksamheten som har en avgörande betydelse för bolagets leverans, kvalitet och lönsamhet. Din närmsta chef har tidigare haft samma roll så det kommer finnas god uppbackning och goda råd under den första tiden. Du kommer även genomgå en gedigen chefsutbildning som löper över två års tid utöver en utbildningsbudget för kompetensutveckling.

Du blir erbjuden en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som bland annat inkluderar en förmånlig pensionslösning administrerad av Max Matthiesen, sex veckors semester och friskvårdsbidrag. I tjänsten ingår också tjänstebil, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att motionera på arbetsplatsen. Du har även möjlighet till bonus vid uppsatta mål.

6 v semester
6 v semester
Bonus
Bonus
Tjänstebil
Tjänstebil
Tjänste&shypension
Tjänste­pension

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Din uppgift blir att utveckla och ansvara för att Arrivas underhåll av de cirka 800 bussar runt om i Sverige fungerar på bästa sätt. Du sitter i bussdivisionens ledningsgrupp bestående av sju personer och du kommer leda och styra sex verkstadschefer med totalt 120 personer, där du har en teknikstab på 9 personer till din hjälp. Verksamheten är koncentrerad till Stockholmsområdet men finns också i Helsingborg och Halmstad.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär bland annat att säkerställa att:

• bussdivisionens verkstäder och teknikorganisation har god kvalitet i leverans och kostnadseffektiva processer
• en god personalledning bedrivs i samverkan med verkstadschefer
• ledning av teknikmöten och att förändringsprocesser blir en integrerad del i verksamheten
• kontinuerligt förbättringsarbete sker
• bussdivisionens verkstäder och dess kampanjer/garantiarbete utförs och debiteras
• verksamhetens säkerhetskrav uppfylls i det dagliga/operativa arbetet
• verksamheten uppfyller myndigheters, trafikhuvudmäns, fordonsägares krav

Du kommer dessutom vara anbudsansvarig i teknikorganisationen och därigenom kommer du att ge avgörande input i kommande upphandlingar.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Vi ser att du minst 50% av tiden kommer du att vara ute i verksamheten för att stötta verkstadscheferna i deras dagliga arbete. Kommande förändringsprojekt och faktorer som t.ex. digitalisering kommer att påverka arbetssätt och arbetsprocesser där din roll kommer att vara avgörande för att skapa en öppen och förändringsbenägen miljö. Du behöver befinna dig nära verksamheten för att känna av stämningar och fånga upp vad och var det behövs stöttning för att lyckas leverera förändring enligt uppsatta mål. Resterande tid kommer du att jobba på huvudkontoret i Liljeholmen eller på kontoret i Råsta.

Tjänsten är på heltid och startar så snart rätt person kan vara på plats.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har mycket god insyn i hur en underhållsavdelning drivs och ledarskapet kring detta. Specifik bakgrund och bransch är inte viktig, du kan t.ex. komma från industrin, produktions- eller transportbranschen, desto viktigare är förmågan att kunna leda operativt/strategiskt och att snabbt kunna sätta dig in i Arrivas verksamhet.

Du har god förmåga att förstå och hantera olika kulturer samt är handlingskraftig när det behövs och har väl beprövade ledarskapserfarenhet. Vi söker efter en person som inte räds att driva förändringsprocesser och kan bygga upp sitt eget team. Förutom flytande svenska talar och skriver du god engelska och du har goda erfarenheter av LCC-beräkningar.

Alla lediga jobb