Publicerat
Har du mångårig erfarenhet av ledarskap och en stark förmåga att driva förändring? Vill du leda och utveckla vår Kundservice?
Som Chef Kundservice på Green Cargo i Hallsberg får du en strategiskt viktig roll där du ansvarar för att leda och utveckla ett team på cirka 85 medarbetare. Med din erfarenhet av att leda komplex verksamhet med utgångspunkt i kundens behov och din förmåga att skapa engagemang, blir du nyckelpersonen för att driva vår digitaliseringsresa och säkerställa en hög servicenivå. Du får möjlighet att påverka verksamheten på flera nivåer, från operativt ledarskap till strategiska beslut i ledningsgruppen. Hos Green Cargo är utveckling, kvalitet och kundfokus i centrum.
Ditt anställningserbjudande
Hos Green Cargo får du ett utmanande och utvecklande arbete där du gör skillnad. Du blir en del av ett företag med starka värderingar, ett tydligt kundfokus och medarbetare med gedigen erfarenhet och hög kompetens. Vi erbjuder en arbetsmiljö där din kompetens värdesätts och möjlighet att påverka både teamet och verksamheten i stort. Du får leda ett erfaret team bestående av 5 gruppchefer och en avdelning på totalt 85 medarbetare.
Några av dina förmåner
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter
Som Chef Kundservice på Green Cargo har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla kundserviceavdelningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Värt att veta
Tjänsten är placerad i Hallsberg, men resor förekommer till Solna och Malmö. Merparten av Kundservice är placerad i Hallsberg men en del av organisationen är baserad i Malmö. Du ansvarar för ledningsgruppen för Kundservice och får möjlighet att leda genom närvaro och inspirera till utveckling. Du rapporterar till Marknad- och Försäljningsdirektör och ingår i ledningsgruppen för Marknad och Försäljning.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av ledarskap i en större organisation, varav minst 5 år med ansvar för att leda chefer. Du har gedigen erfarenhet av att driva förändringsarbete och utveckla processer, gärna i en digital kontext. Du är en tydlig, kommunikativ och inspirerande ledare med förmåga att skapa engagemang och utveckla starka team. Goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav, och erfarenhet av tyska är meriterande.
När Green Cargos tåg rullar, rullar hjulen för svensk industri och handel. I många avseenden bär vi faktiskt tillväxten, välfärden och jobben på våra hjulaxlar. Vi kör lastbilshytter till Gent, möbler till Haparanda, tidningspapper till Frankfurt, mjöl till lokala bagerier, vin till middagsbordet och stålämnen till Borlänge. Det gör vi pålitligt, tryggt och på utsatt tid. Med våra 1 750 anställda, 350 lok och 4 750 vagnar erbjuder vi miljömärkta dörr-till-dörr-transporter i ett nätverk som når ut över hela Sverige och med våra partners når vi tusentals orter i Europa. Vi söker medarbetare som med sin kompetens och sitt engagemang vill och kan bidra till att nå uppsatta mål. Hos oss är trivseln och stoltheten hög och möjligheten till karriärutveckling stor vilket gör att de flesta väljer att stanna länge hos oss.
Avstånd till arbetsplatsen
Kraftvärmegatan 2, Hallsberg. Öppna Google Maps för att räkna ut resvägen till din framtida arbetsplats.
Karriärtips från Eva Sahlin – din rekryterare
Jag tycker att du ska söka jobbet eftersom:
Frågor om jobbet? Hör av dig till mig Eva Sahlin