TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

Product Solution Specialist till Weidmüller, Malmö

Utvecklas som Product Solution Specialist hos Weidmüller i Malmö - En serviceinriktad och teknisk roll inom el och automation.

Är du tekniskt intresserad och vill utvecklas i en internationell miljö inom el och automation? Weidmüller utökar sitt team i Malmö med en Product Solution Specialist. Som Product Solution Specialist får du en central roll där du arbetar nära våra kunder för att förstå deras applikationer och omsätta behov och krav till smarta, praktiska lösningar. På så sätt bidrar du till ökad effektivitet och ett tydligt mervärde. Här erbjuds du en varierad roll där du får kombinera teknik, service och koordinering samtidigt som du bidrar till ökad kundnöjdhet.
Varmt välkommen till Weidmüller!

Ditt anställningserbjudande

Som Product Solution Specialist får du chansen att arbeta med ett väletablerat varumärke och produkter av hög kvalitet. Weidmüller marknadsför och säljer kundanpassade lösningar och produkter inom el/automation. Du blir en del av ett internationellt och stabilt företag med en familjär kultur. Vi tycker att det är viktigt att ge dig en god introduktion i arbetet, och kommer förutom utbildning i rollen att ge dig en mentor som kommer vara ett bra stöd för dig in i rollen och i fördjupningen av din produktkunskap. Arbetstidsförkortning, bonus, friskvårdsbidrag, eget kontor, laddmöjligheter till bilen och fri parkering är några av de förmåner som du erbjuds hos oss på Weidmüller.

Några av dina förmåner

Kollektiv&shyavtal
Kollektiv­avtal
Arbetstids&shyförkortning
Arbetstids­förkortning
Parkering
Parkering
Friskvård
Friskvård

Dina arbetsuppgifter

Som Product Solution Specialist är dina huvudsakliga uppgifter att samordna och driva verksamheten för Assembly Services i Norden. Detta innebär att du:

Värt att veta

Du kommer att arbeta på kontoret som ligger på promenadavstånd från Hyllie med goda pendlingsmöjligheter. På kontoret i Malmö arbetar ett 30-tal personer inom bland annat sälj, kundsupport, lager, inköp, HR och ekonomi. Tillverkningen av våra produkter sker i andra delar av världen. Du kommer att ingå teamet inom Operations som har Norden som sitt ansvarsområde. Du kommer att arbeta i ett litet men erfaret team och ha ett nära samarbete med sälj, kundservice, logistik och materialbehovsplanering (MRP). Du kommer att få en gedigen introduktion samt en mentor som stöttar dig i din nya roll. Rollen kan komma att innefatta resor såsom kundmöten och resor inom koncernen. 

Våra förväntningar

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av en liknande roll. Du har en gymnasieutbildning med teknisk inriktning, gärna inom el/automation. Det är meriterande om du även har en eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning. Du har ett stort intresse för teknik. Du är även praktiskt lagd och drar dig inte för att fixa det sista med skruvdragaren. Att skapa lösningar med kunden i fokus är något som motiverar och engagerar dig.

Då du kommer arbeta nära våra kunder i Sverige samt ha dialog med vårt moderbolag i Tyskland söker vi dig med goda kunskaper i svenska och i engelska i tal och i skrift. Goda kunskaper i MS Office samt B-körkort är ett krav. Erfarenhet av att arbeta i SAP, CRM samt olika PLM-system är meriterande.

Som person är du kommunikativ och tar gärna egna initiativ. Du har har lätt för att bygga relationer och trivs med varierande arbetsuppgifter. Att vara serviceinriktad med en vilja att hjälpa andra är andra av dina styrkor. Du tar även ansvar för att leverera med kvalitet inom ditt område. Du har ett serviceinriktat och kommersiellt synsätt, samtidigt som du har ett öga för detaljer i det praktiska arbetet.

Alla lediga jobb