TNG
IT Service Desk Agent till Skanska i Stockholm!

Publicerat Sista ansökningsdag 2025-09-24

IT Service Desk Agent till Skanska i Stockholm!

Är du redo att vara första länken i att lösa tekniska utmaningar och skapa en positiv användarupplevelse? Välkommen till Skanska!

Vi söker nu en serviceinriktad och tekniskt intresserad person som vill bli en del av vårt glada och inkluderande team på Skanskas IT Service Desk i rollen som IT Service Desk Agent. Vill du vara ansiktet utåt och hjälpa användare med en stor variation av IT-relaterade frågor och problem? Söker du dessutom ett jobb där du får möjlighet att växa och utvecklas?

Då har du hamnat rätt – vi ser fram emot din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Skanskas löfte är att bygga ett bättre samhälle – för kommande generationer. Våra medarbetare är vår främsta styrka, och vi vill att du ska känna dig trygg, trivas på jobbet och ha roligt med dina kollegor.

Skanska Sverige IT är en integrerad del av Skanska och erbjuder IT-tjänster och support inom Sverige, med globalt samarbete. Vi är en affärstillgång som spelar en proaktiv roll i den dagliga verksamheten och driver innovation genom vår digitaliseringsresa. Vi fokuserar inte bara på vad vi gör idag, utan även på vad som är möjligt imorgon.

IT Service Desk erbjuder direktsupport till slutanvändare i Sverige för alla typer av IT-relaterade frågor och problem. Gruppen hanterar även incident- och problemprocesser samt beställningar och hantering av tjänster som erbjuds av IT både nationellt och globalt.

Några av dina förmåner

Friskvård
Friskvård
Kollektiv&shyavtal
Kollektiv­avtal
Företags&shyhälsovård
Företags­hälsovård
Dedikerad konsultchef
Dedikerad konsultchef

Dina arbetsuppgifter

Som Service Desk Agent är du den första kontakten för våra kollegor när tekniska utmaningar uppstår. Din roll handlar inte bara om att lösa problem – du är en vägledande hand som skapar en positiv och effektiv ärendehantering.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Värt att veta

Detta är ett konsultuppdrag på heltid (38,75 h/vecka) med mycket goda möjligheter till både förlängning och överrekrytering för rätt person. 

Arbetstiderna följer ett rullande 3-veckorsschema.

Vecka 1: 06:45–15:30

Vecka 2: 07:30–16:15

Vecka 3: 08:15–17:00

Teamet består av 13 medarbetare med olika bakgrunder – en dynamisk blandning som bidrar till en positiv arbetsmiljö. Vårt motto är: Har du roligt på jobbet, blir leveransen i toppklass! Målet är att vara den bästa arbetsplatsen och tillsammans leverera support i världsklass.

Våra förväntningar

Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support och en stark vilja att hjälpa andra. Du är tekniskt intresserad och bekant med Windows-miljön och Office-paketet. Meriterande är kunskap om Active Directory, Microsoft Azure och erfarenhet av ServiceNow.

Du har ett serviceinriktat förhållningssätt, är metodisk och strukturerad, och närmar dig problem på ett effektivt sätt. Du arbetar självständigt men ser också värdet i samarbete och välkomnar feedback som en möjlighet till utveckling. Du kommunicerar tydligt och är flytande i både svenska och engelska.

Vår arbetskultur präglas av ödmjukhet och öppenhet – vi söker dig som vågar ställa frågor och gärna delar med dig av din kunskap!

Lär känna Skanska – din framtida arbetsgivare

TNG IT Digital, som är en del av TNG, är ett värderingsstyrt företag. Vi drivs av vår vision att, genom att se bortom fördomar, bidra till en mer hållbar arbetsmarknad. Det är inte bara tomma ord, utan ett arbete som vi gemensamt på hela TNG arbetat fram över tid. Hos oss blir du en betydelsefull medarbetare som kan göra skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder!

Vi tar vårt ansvar som arbetsgivare på allvar och genom kontinuerlig dialog med både våra konsulter och uppdragsgivare säkerställer vi att du har en schysst arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter inom IT. På så sätt får även du en kontinuerlig feedback och utveckling i din yrkesroll. Självklart omfattas du av kollektivavtal, schyssta anställningsvillkor, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Välkommen till TNG IT Digital – här arbetar vi med fördomsfri rekrytering och bemanning – på riktigt!

Avstånd till arbetsplatsen

Warfvinges Väg 25. Öppna Google Maps för att räkna ut resvägen till din framtida arbetsplats.

Karriärtips från Malin Meyer – din rekryterare

Malin Meyer

Jag tycker att du ska söka jobbet eftersom:

  • Vi på TNG IT Digital tar vårt ansvar som arbetsgivare på allvar och säkerställer att du som konsult har en bra arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter.
  • Vi inledningsvis döljer alla kandidaters namn och kontaktuppgifter för en anonym och rättvis hantering av ansökningar.
  • Du direkt kan se hur din ansökan hanteras och följa våra beslut i realtid via hemsidan.

Frågor om jobbet? Hör av dig till mig
Malin Meyer


073 434 64 56


Skanska

Individuell lön
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG IT Digital och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. På TNG är vi specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Nästa steg med din ansökan
Process
Sök jobbet

Sista ansökningsdag 2025-09-24