TNG
2nd-line support / IT-supporttekniker till NCAB

2nd-line support / IT-supporttekniker till NCAB

Vi söker 2nd-line support / IT-supporttekniker till en global, marknadsledande mönsterkortsleverantör.

Arbetsgivare NCAB Group
Placeringsort
Yrkeskategori
Sista ansökningsdag 2021-09-15
Karriärs&shymöjligheter Karriärs­möjligheter
Ny Teknik Ny Teknik
Kompetens&shyutveckling Kompetens­utveckling
6 v semester 6 v semester
Ida Nordin
Vi låter din potential och kompetens avgöra din framtid, inte magkänsla eller fördomar.
Frågor om jobbet? Kontakta din rekryterare för mer information

Ida Nordin

0790792473

Vi söker 2nd-line support / IT-supporttekniker till en global, marknadsledande mönsterkortsleverantör.

Har du ett brinnande intresse för IT och trivs i en serviceroll? Vill du arbeta i en varierad roll med brett ansvar? Bra! Då kan rollen som 2nd-line support till NCAB vara något för dig!

I rollen får du arbeta brett, bland annat med felsökning och förbättringsarbete hos ett växande företag. Du får ett stort eget ansvar och chansen att delta i olika IT-projekt där du får bidra med egna idéer och förbättringsförslag.

Varmt välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

På NCAB Group är det människorna som gör de unika. Här kommer du till ett företag som lever och arbetar enligt företagets värderingar: "Kvalitet först, starka relationer och fullt ansvar". De har ett stort medarbetarengagemang och är stolta över att ha tilldelats andraplatsen som Årets Arbetsgivare i Employee Experience Awards 2020.

NCAB Group är en global, marknadsledande mönsterkortsleverantör som grundades 1993. Idag har de lokal närvaro i 17 länder i Europa, Asien och Nordamerika och kunder i cirka 45 länder världen över. Omsättningen uppgick 2020 till 230 miljoner USD.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som tekniker inom 2nd line support kommer du arbeta med att lösa incidenter och problem som eskalerats från 1st line. Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen som är en stor del av arbetet.

Du kommer primärt arbeta med 2nd-line teknisk support för NCABS´s globala organisation. Arbetet består främst av att: 

  • Arbeta brett med felsökning, administration och att delta i kontinuerligt förbättringsarbete. 
  • Delta i olika IT-projekt. 
  • Lösa client- och serverrelaterade problem. 
  • Stötta organisationen gällande CRM, ERP och andra affärsrelaterade applikationer. 
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

I rollen ingår du i företagets interna IT-avdelning. Du ges möjlighet att bredda din kunskap och dina arbetsuppgifter utifrån dina intressen.

Resor förekommer.

VEM ÄR DU?

VEM ÄR DU?

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har arbetat med IT-support eller IT-administration i minst 1 år. Du har lämplig IT/teknisk utbildning eller motsvarande kunskaper. Vidare har du djupa kunskaper om komplexa globala MS-Windows-miljöer och om verktyg som Active Directory, GPO, Exchange Server och MS-Office samt Microsoft RDS.

Du ska ha goda nätverkskunskaper, grundläggande ITIL-kompetens och gärna tidigare affärssystemkunskap. Det är extra meriterande om du har erfarenhet av molntjänsterna Azure och Microsoft 365 samt Powershell.

För att trivas i rollen behöver du vara självgående, strukturerad och analytisk. Du gillar att lösa problem och är bra på att prioritera mellan ärenden. Då du kommer arbeta med internationella kontakter är det viktigt att du pratar och skriver flytande engelska.

NCAB Group

NCAB Group

NCAB är en global, marknadsledande mönsterkortsleverantör som grundades 1993. Idag har vi lokal närvaro i 17 länder i Europa, Asien och Nordamerika och kunder i cirka 45 länder världen över. Omsättningen uppgick 2020 till 230 miljoner USD.

Arbetsgivare NCAB Group
Placeringsort
Yrkeskategori
Sista ansökningsdag 2021-09-15
Ida Nordin
Vi låter din potential och kompetens avgöra din framtid, inte magkänsla eller fördomar.
Frågor om jobbet? Kontakta din rekryterare för mer information

Ida Nordin

0790792473

Räkna ut avståndet till jobbet

Mariehällsvägen 37A