TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

2nd-line support / IT-supporttekniker till NCAB

Vi söker 2nd-line support / IT-supporttekniker till en global, marknadsledande mönsterkortsleverantör.

Har du ett brinnande intresse för IT och trivs i en serviceroll? Vill du arbeta i en varierad roll med brett ansvar? Bra! Då kan rollen som 2nd-line support till NCAB vara något för dig!

I rollen får du arbeta brett, bland annat med felsökning och förbättringsarbete hos ett växande företag. Du får ett stort eget ansvar och chansen att delta i olika IT-projekt där du får bidra med egna idéer och förbättringsförslag.

Varmt välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

På NCAB Group är det människorna som gör de unika. Här kommer du till ett företag som lever och arbetar enligt företagets värderingar: "Kvalitet först, starka relationer och fullt ansvar". De har ett stort medarbetarengagemang och är stolta över att ha tilldelats andraplatsen som Årets Arbetsgivare i Employee Experience Awards 2020.

NCAB Group är en global, marknadsledande mönsterkortsleverantör som grundades 1993. Idag har de lokal närvaro i 17 länder i Europa, Asien och Nordamerika och kunder i cirka 45 länder världen över. Omsättningen uppgick 2020 till 230 miljoner USD.

Karriär&shymöjligheter
Karriär­möjligheter
Ny Teknik
Ny Teknik
Kompetens&shyutveckling
Kompetens­utveckling
6 v semester
6 v semester

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som tekniker inom 2nd line support kommer du arbeta med att lösa incidenter och problem som eskalerats från 1st line. Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen som är en stor del av arbetet.

Du kommer primärt arbeta med 2nd-line teknisk support för NCABS´s globala organisation. Arbetet består främst av att: 

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

I rollen ingår du i företagets interna IT-avdelning. Du ges möjlighet att bredda din kunskap och dina arbetsuppgifter utifrån dina intressen.

Resor förekommer.

VEM ÄR DU?

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har arbetat med IT-support eller IT-administration i minst 1 år. Du har lämplig IT/teknisk utbildning eller motsvarande kunskaper. Vidare har du djupa kunskaper om komplexa globala MS-Windows-miljöer och om verktyg som Active Directory, GPO, Exchange Server och MS-Office samt Microsoft RDS.

Du ska ha goda nätverkskunskaper, grundläggande ITIL-kompetens och gärna tidigare affärssystemkunskap. Det är extra meriterande om du har erfarenhet av molntjänsterna Azure och Microsoft 365 samt Powershell.

För att trivas i rollen behöver du vara självgående, strukturerad och analytisk. Du gillar att lösa problem och är bra på att prioritera mellan ärenden. Då du kommer arbeta med internationella kontakter är det viktigt att du pratar och skriver flytande engelska.

Alla lediga jobb