Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Vill du jobba med HR-frågor och administration? Musikalliansen i Stockholm söker en ny kollega som är administrativt ansvarig!
Musikalliansen erbjuder en unik anställningsform för frilansande sångare och musiker. Musikalliansen stödjer även hela det fria musiklivet genom kompetensutveckling, seminarier och samarbeten med andra aktörer på musikområdet.
Som ansvarig för administrationen hos Musikalliansen kommer du ha möjlighet att göra avtryck och bidra till en verksamhet som står inför ett spännande utvecklingsarbete såväl när det gäller administration som HR-frågor!
Välkommen med din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
Med administration och HR i fokus kommer du att arbeta i en organisation med ett viktigt kulturpolitiskt uppdrag, i nära samverkan med sektorn och musiklivets konstnärliga spets.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administrativt ansvarig kommer du vara med och utveckla organisationens administrativa system, samtidigt som du ansvarar för löpande operativa uppgifter i relation till Musikalliansens personal-, kansli- och IT-frågor. Du kommer vara insatt i och uppdaterad kring kollektivavtal, anställningsvillkor och gällande regler. Tjänsten är direkt underställd vd och du kommer även att koordinera viss extern samverkan, representera bolaget utåt samt vara i kontakt med konstnärlig personal. Bland dina arbetsuppgifter ingår att:
Värt att veta
I rollen som administrativt ansvarig på Musikalliansen kommer du att ingå i ett trevligt litet team på kansliet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm på det fina kontoret på Hornsgatan, Södermalm. Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Våra förväntningar
För att lyckas i rollen har du:
Det är även meriterande om du har:
Då rollen innefattar förvaltning såväl som utvecklingsarbete är det bra egenskaper om du är noggrann, samarbetsinriktad och duktig på att kommunicera.
Förmodligen älskar du musik i alla former - välkommen med din ansökan!