TNG

Tjänsten är tyvärr tillsatt

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

Tjänstelogistik Chef till Ahlsell i region Mellan

Arbeta både operativt och strategiskt som Chef för tjänstelogistik för region mellan på Ahlsell.

Vi söker dig med erfarenhet från logistik och som med en stark drivkraft vill utveckla Ahlsells Tjänst- o byggplatslogistik. I rollen arbetar du både med strategiska och operativa frågor med en variation av helhet och detaljer.

Välkommen med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Chef Tjänstelogistik är en ny och omväxlande roll på Ahlsell och här öppnas möjligheten till att vara med att utveckla företagets byggplatslogistiksatsning som skapar värde i Ahlsells kunders processer.

Du rapporterar till Regionchefen och ingår i regionens ledningsgrupp. I rollen ingår många olika kontaktytor både internt och externt.

Ahlsell har flera kontor i region Mellan och därför kan du utgå från Örebro, Karlstad, Västerås eller Eskilstuna.

Karriärs&shymöjligheter
Karriärs­möjligheter
Kollektiv&shyavtal
Kollektiv­avtal
Tjänstebil
Tjänstebil
Kompetens&shyutveckling
Kompetens­utveckling

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som Chef Tjänstelogistik är du övergripande ansvarig för att utveckla regionens logistiktjänster med byggplats- och industrilogistik samt optimera transport- och fraktlösningar med fokus på kundnytta och kostnadseffektivitet.

Du kommer att arbeta operativt samt strategiskt och i nära samarbete med kunderna (byggherrar, huvudmän, industrier mm) att etablera och driftsätta kundunika logistiklösningar som skapar mervärde för kunderna. Självklart kommer du att arbeta nära och tillsammans med Ahlsells försäljningsorganisation där ditt samarbete med de kundansvariga säljarna och de nationella KAM:arna kommer att vara viktiga för att identifiera nya affärsmöjligheter.

Du kommer att nätverka, samarbeta och kunskapsöverföra lärdomar samt best practice med de övriga regionernas Chefer inom Tjänste-/Bygglogistik och berörda kollegor.

Exempel på arbetsuppgifter

ROLLEN INNEBÄR I KORTHET

Du kommer utöver tjänstelogistik även leda vårt regionala lager med en lagerchef och fyra lagermedarbetare. Vid större bygglogistikprojekt ansvarar du ytterst för att rekrytera och organisera samtliga projektresurser, såväl inhyrda som Ahlsell-anställda, som krävs för att kostnadseffektivt leverera projektet med hög kvalitet.

VEM ÄR DU?

Du har flera års erfarenhet från att sätta upp och etablera logistiktjänster, gärna inom byggbranschen eller liknande. Du är van att leda projekt och trivs i att utveckla och att leda andra. Du har tidigare arbetat med uppföljning av resultat och nyckeltal.

Som person har du en stark egen drivkraft, är analytisk och idérik med stort resultat- och affärsfokus. Inget projekt kommer att vara det andra likt vilket kommer att ställa stora krav på att du har förmågan att leda, utforma, implementera specialdesignade kundlösningar där du är nyckeln till ett väl fungerande samarbete mellan kund, Ahlsell, externa kundspecifika leverantörer, speditörer mm.

Alla lediga jobb