Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Brinner du för utveckla affärer och verksamheter genom insikt och analys? Då är jobbet som analyschef på Aller media något för dig
Vill du vara med och bygga upp en modern analysavdelning på ett av nordens största mediehus och vidareutveckla varumärken som Elle, Baaam och Feminina?
VI ERBJUDER DIG
Här erbjuds du möjligheten att driva företagets digitala resa framåt och sätta analys på kartan. Aller media är en datadriven organisation som kan erbjuda dig utrymmet att bygga något nytt från grunden. Här kommer du in i en familjär och välkomnande atmosfär där vi värdesätter samarbete framför vassa armbågar.
Varje dag skapar Aller media innehåll och tjänster för att göra Sveriges kvinnors liv rikare.
DET HÄR GÖR DU HOS OSS
Din primära uppgift blir att öka analyskraften i alla delar av affären. För att kunna skapa 360-analyser, personaliserade erbjudanden och innehåll behövs en datalake byggas och en ny organisation formas. Därför söker vi dig som vill växa och utveckla snarare än förvalta.
Du kommer bland annat:
DITT TEAM OCH ARBETSPLATS
Aller media arbetar i tvärfunktionella team och i det kommer du ha en central roll som innebär daglig kontakt med övriga delar av organisationen. I rollen kommer du även att samarbeta med Aller medias nordiska enheter. Kontoret är beläget vid Stureplan i centrala Stockholm.
Teamet består idag av data scientist, webanalytiker, kundinsiktsanalytiker och förväntas växa under din ledning
MER OM DIG
Vi föreställer oss att du tidigare haft en operativ roll inom analys och nu gått mot en mer strategisk riktning. Du har en förmåga att få med dig människor och kan med lätthet förmedla värdet av analysarbetet i relation till strategiska beslut. Vidare ser vi framför oss att du tilltalas av att driva den digitala resan utifrån ett holistiskt perspektiv. Du tänker brett och har förmågan att ta nya perspektiv och är inte rädd för att kliva in och ta initiativ, samtidigt som förändringen man ska genomföra kräver ödmjukhet och lyhördhet.
Vi hoppas och tror att du brinner för Aller medias produkter och ser tydligt framför dig hur du kan bidra till organisationens fortsatta växande.