Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Initiativtagande och strukturerad ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra till IT-bolag i Stockholm
Är du en effektiv ekonomiassistent med systemintresse som arbetar bra med andra? Gillar du att prioritera och strukturera och värdesätter påverkansmöjligheter på jobbet? Då kan rollen som ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra till vår kund i Stockholm vara något för dig!
Läs mer och välkommen att skicka in din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
Vår kund har kul på jobbet och alla medarbetare är en viktig del i deras gemensamma utveckling av avdelningen. Påverkansmöjligheten här är stor och de sätter stort värde i att samarbeta och lösa vardagliga utmaningar tillsammans.
Kompetensbreddning inom avdelningen gynnar den egna utvecklingen genom möjlighet till olika typer av arbetsuppgifter och uppdrag inom området för ekonomi.
Dina arbetsuppgifter
Värt att veta
Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda chanser till överrekrytering. Tänkt start är omgående och placering är i Kista. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag kl. 08-17. Företaget tillämpar en hybridmodell där de varvar hemarbete med arbete på kontoret. Flextid är tyvärr inte möjligt.
Våra förväntningar
För att lyckas i rollen har du gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi samt ett par års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter som ekonomiassistent. Du har erfarenhet av kontering, periodisering, representation och bokslutsarbete.
Merit: Erfarenhet av administration av systemet
Vidare behöver du ha goda kunskaper i Officepaketet generellt och framför allt Excel, där pivottabell och
v-lockup (leta rad) kunskaper krävs.
Meriterande systemkunskaper: Navision och/eller SAP samt Palette.
Som person är du strukturerad, noggrann och har en god samarbetsförmåga. Du är lyhörd och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.