TNG

Tjänsten är tyvärr tillsatt

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

Ekonomiassistent till Makita Sverige i Stockholm

Är du i början av din karriär och vill utvecklas i din roll som ekonomiassistent? Sök till Makita Sverige i Stockholm nu!

Nu har du som är i början av din karriär som ekonomiassistent inom leverantörs- och kundreskontra chansen att få jobba hos ett familjärt företag som verkar globalt och som står inför en spännande framtid och utveckling. Med driv, engagemang och nyfikenhet kan detta uppdrag bli en viktig hörnsten i din framtida karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Som ekonomiassistent hos Makita Sverige kommer du att få jobba i ett litet och sammansvetsat team på 3 personer i en internationell verksamhet under minst 12 månaders föräldravikariat. Du kommer att få möjligheten att arbeta brett inom leverantörs - och kundreskontra samt delta i olika projekt. Då Makita Sverige är ett familjärt men ändå internationellt företag kommer du skapa många nya kontaktytor som stärker ditt professionella nätverk. Den föränderliga och dynamiska miljön på Makita Sverige kommer också ge tillfällen till utveckling både på det professionella och personliga planet. 

Du kommer att arbeta ute hos vår kund som konsult via TNG under hela uppdragsperioden. För oss på TNG är det viktigt att du känner dig trygg i din anställning hos oss, därför är det bra för dig att veta att vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Det innebär att du som konsult omfattas av kollektivavtalets villkor för exempelvis lön, försäkringar, tjänstepension och semester.

Kollektiv&shyavtal
Kollektiv­avtal
Tjänste&shypension
Tjänste­pension
Friskvård
Friskvård
Kompetens&shyutveckling
Kompetens­utveckling

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som ekonomiassistent kommer du:

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Ekonomiavdelningen består idag av 3 personer och är på många sätt navet i organisationen. Många avdelningar och personer vänder sig till ekonomiavdelningen, främst säljorganisationen. Tjänsten är på heltid med 38 h arbetsvecka och förväntad start kommer vara i maj 2019. Kontoret är hemtrevligt och ligger nära pendeltågsstationen Rotebro / Upplands Väsby i Sollentuna. Gratis parkering finns även för den som har egen bil. 

VEM ÄR DU?

Vi söker dig med relevant utbildning och erfarenhet av både leverantörsreskontra, kundreskontra och avstämningar. Du behöver ha goda kunskaper i både svenska och engelska  i tal och skrift eftersom vi är ett internationellt bolag och kommunicerar på båda språken internt. Vi tror att du är systemvan och har grundläggande kunskaper i Excel. 

Det krävs att du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt, då du kommer att arbeta självständigt med dina arbetsuppgifter. Att du är driven och engagerad till din natur kommer vara positivt för din karriärutveckling hos Makita Sverige. Ett prestigelöst förhållningssätt och en positiv attityd välkomnas varmt som ytterligare bidrag till den redan trevliga och goda stämningen på kontoret.

Alla lediga jobb