TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

Ekonomiassistent till Zendr i Stockholm

Zendr söker flexibel och noggrann ekonomiassistent som gillar att utmana processer och arbetssätt till kontoret i Solna!

Bli en del av vårt växande företag och ta chansen att utveckla vår ekonomifunktion! Som ekonomiassistent hos oss på Zendr får du möjligheten att påverka och växa i en prestigelös miljö. Vår familjära kultur präglas av glädje, nyfikenhet och självledarskap. Om du brinner för fakturor och att utveckla processer, är detta rätt plats för dig!

Välkommen att läsa mer. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

På Zendr hjälper vi tusentals företag att spara tid och pengar på frakt. Vår ambition är att erbjuda marknadens enklaste bokningsportal för frakt kombinerat med att ha en kundservice i världsklass.

Vi är stolta över vår härliga företagskultur som genomsyras av positiv energi och en stark teamkänsla. På vårt kontor i Frösundavik, med en vacker vattenutsikt, ser vi regelbundet till att inkludera alla medarbetare och deras idéer. Här får du möjligheten att sätta din prägel på bolaget och vara en värdefull del av vårt framgångsrika team. Vi äter frukost tillsammans varje dag och det finns tillgång till gym på kontoret. 

Gym på kontoret
Gym på kontoret
Frukost
Frukost
Sjukvårds&shyförsäkring
Sjukvårds­försäkring
Tjänste&shypension
Tjänste­pension

Dina arbetsuppgifter

Värt att veta

Detta är en tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning, med start så snart rätt person kan vara på plats. Ditt arbete kräver nära samarbete med andra avdelningar för att utveckla och implementera nya processer och rutiner, vilket syftar till att öka effektiviteten och minska manuell administration. Du rapporterar direkt till företagets ledningsgrupp. 

I början av anställningen förväntas du vara på plats alla dagar i veckan. Därefter finns möjlighet att arbeta hemifrån någon dag om det passar, men vi strävar efter att skapa en arbetskultur där medarbetarna vill vara på plats. Arbetstiderna är förlagda mellan kl. 08:00-17:00 på vardagar.

Våra förväntningar

Som ekonomiassistent hos oss på Zendr kommer du att spela en central roll i vår verksamhet. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av Fortnox och att du har en gedigen förståelse för ekonomiska principer, vilket innebär att vi söker dig med flerårig erfarenhet inom området.

Din roll innebär mycket kundkontakt, så det är viktigt att du är en social och kommunikativ person. Även om du inte behöver vara flytande i engelska, är det en fördel att kunna hantera samtal med våra engelsktalande kunder, där ämnen kan variera från påminnelser till att korrigera fakturor.

Vi uppmuntrar dig att vara proaktiv och aktivt arbeta med att effektivisera och förbättra våra processer. Vi hanterar en stor mängd fakturor varje vecka där mycket är automatiserat, men det finns fortfarande enstaka fakturor som kräver handpåläggning på grund av specifika undantag. Det ser vi som en spännande utmaning att optimera och utveckla. 

För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du är initiativtagande, noggrann och ansvarstagande. Vi ser gärna att du har en förmåga att se helheten och föreslå förbättringar, är öppen för förändringar och har god planeringsförmåga. En prestigelös och kommunikativ inställning är också värdefull eftersom vi på Zendr ständigt strävar efter att utvecklas och växa.

Alla lediga jobb