Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Söker du din nästa utmaning inom serviceteknik och har stort intresse både för teknik och service? Här är möjligheten för dig!
Olympus har en vision att göra människors liv hälsosammare, säkrare och mer uppfyllande genom att erbjuda innovativa lösningar för högutvecklade medicinska system. Olympus Medical Systems befinner sig i en spännande fas och utökar verksamheten med en Fältservicetekniker till serviceavdelningens CDS grupp (cleaning, desinfection, storage). Som servicetekniker får du varierande arbetsdagar med resor i regionen och övriga Sverige, samt en bredd av spännande och utmanande uppgifter inom teknisk support, felsökning och reparation.
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Olympus har en positiv utveckling och är ledande i sin bransch i Sverige. Vi ser våra medarbetare som en viktig resurs, vi agerar och vi gör skillnad för att vi bryr oss. Vår omtanke om vår personal går hand i hand med Olympus vision - att göra människors liv hälsosammare, säkrare och mer uppfyllande med hjälp av våra innovativa produkter.
I rollen som Fältservicetekniker får du stort eget ansvar över dina arbetsdagar och möjlighet att använda hela din bredd och intresse för teknik. Du blir en del av en servicegrupp med engagerade och kompetenta kollegor, som alla besitter stor teknisk kompetens. Här kommer du få möjlighet att vara med att driva och förbättra servicearbetet tillsammans med gruppen och Fältservicechefen.
Som nyanställd får du även en gedigen utbildning och certifiering i Tyskland för att på ett effektivt sätt komma in i din nya roll.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Dina kunder består av sjukhus samt privata aktörer inom sjukvården. Du kommer att ta ett helhetsansvar för dina kunder, vilket innebär fortlöpande kontakt med dem gällande allt från teknisk support via telefon/mail till felsökning och reparation samt installation på plats. En stor del i jobbet är även genomförande av årligt förebyggande underhåll av kundens utrustning.
Du sköter själv hela processen gällande bokning, reservdelshantering och återrapportering av dina utförda jobb i vårt ärendehanteringssystem.
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Du ingår i en nationell servicegrupp om totalt tolv tekniker. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Solna. Dina kunder finns över ett större geografiskt område så resandet är centralt i tjänsten där övernattningar kan ingå. Antalet resdagar per år är mellan 100 och 120. Du utgår hemifrån eller kontoret i Solna med tjänstebil. Tjänsten är på heltid med start snarast möjligt, enligt överenskommelse.
VEM ÄR DU?
Du har:
Som fältservicetekniker hos oss behöver du vara kvalitetsmedveten, noggrann och ha ett systematiskt tillvägagångssätt i ditt arbete. För att vara framgångsrik i rollen krävs det också att du är duktig på kundvård och på att bygga relationer. Vi tror därför att du har en god förmåga att samarbeta och har en effektiv kommunikationsstil. Då rollen innebär mycket självständigt arbete och planerande måste du vara ansvarstagande och analytisk samt kunna ta egna initiativ.