
Frågor om jobbet? Kontakta din rekryterare för mer information
Eva Sahlin
0768-72 92 51
Skicka e-postKemiingenjör / teknisk kundservice till Ahlstrom Munksjö i Ställdalen
Som försäljningsingenjör / Technical Customer Service är du ett viktigt gränssnitt mellan kunderna och företaget. På Ahlström Munksjö får du arbeta på ett globalt framgångsrikt företag med korta beslutsvägar. Du får en intressant roll där du arbetar tätt tillsammans med både nya och befintliga kunder, försäljningsorganisationen och med vår egen produktions- och utvecklingsavdelning. Vi är marknadsledande inom vårt område och har verksamhet i 14 länder med 8000 medarbetare.
Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Hos oss får du en gedigen introduktion för att lära känna företaget och produkterna samt arbeta i en global koncern med kunder och medarbetare över hela världen. Vi är ett sammansvetsat gäng som arbetar kundnära för att säkerställa nöjda kunder, fortsatt god lönsamhet och tillväxt.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
- Säkerställa att det finns en förståelse för kundernas produktionsprocesser och identifiera utmaningar och problem i våra egna processer för att leverera en så optimal produkt som möjligt
- Ge support till försäljningsorganisationen
- Gränssnitt mellan kund och vår egen produktions- och utvecklingsavdelning
- Säljsupport
- Vara med och implementera nya produkter och nya råmaterial
- Utbildning av den egna säljorganisationen och övrig personal
- Reklamationshantering

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Kunderna finns främst inom Europa och du reser till dem i genomsnitt 3-4 dagar/månad. Du rapporterar till vår Technical Customer Service Manager som har sin placering i Frankrike.

VEM ÄR DU?
Du bör ha teknisk högskole- eller universitetsexamen inom kemi eller pappersteknik på masternivå eller ingenjörsnivå samt flerårig erfarenhet från papperstillverkning
Du ser och tar vara på affärsmöjligheter och är duktig på att skapa relationer som bidrar till verksamhetens lönsamhet och tillväxt. Vidare är du analytisk, initiativtagande och får saker att hända. Du inger förtroende och stödjer andra när det uppstår problem.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och är en van användare av affärssystem.