TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

HR Business Partner till EuroMaint i Stockholm

Vi söker en driven HR Business Partner med bred erfarenhet inom HR till HR-organisation inom Euromaint i Stockholm

Är du intresserad av en tjänst där du jobbar verksamhetsnära genom att stötta chefer i alla HR-processer samtidigt som du definierar HR-behov utifrån företagets strategiska plan? Då en av kollegorna går på föräldraledighet söker Euromaint nu en vikarierande senior HRBP med bred och gedigen erfarenhet.

I den här rollen arbetar du som HR Business partner på Euromaint som just nu befinner sig på en resa av kontinuerlig utveckling, tillsammans med övriga HR-organisationen, inom operativ och strategisk HR-verksamhet.

Har du redan mycket god yrkeserfarenhet av liknande roller inom HR på ett stort internationellt företag, då söker vi dig! Vi ser redan fram emot din ansökan!



Ditt anställningserbjudande

Euromaint är inte bara en flexibel och dynamisk organisation som uppmuntrar innovativt tänkande, det är också en ledande aktör inom tågunderhåll. Här kan du gå in i en spännande fas med möjlighet att vara delaktig i en nyutvecklad organisation och driva vidare arbete. Som en av Euromaints HR Business Partner kommer du att ha en central och operativ roll med många beröringspunkter och kommer att ingå i bolagets ledningsgrupp för Fordonsunderhåll.

Du kommer att ge professionellt stöd i alla HR-processer t.e.x. kring frågor som arbetsrätt, rehabilitering och lönebildning. Vi deltar även i kollektiva förhandlingar i arbetsrättsliga frågor och lönerevision.

Kollektiv&shyavtal
Kollektiv­avtal
Tjänste&shypension
Tjänste­pension
6 v semester
6 v semester
Friskvård
Friskvård

Dina arbetsuppgifter

Som vikarierande HRBP på Euromaint kommer du att arbeta mestadels operativt men även strategiskt.
Dina arbetsuppgifter som HRBP kommer innebära att:

Värt att veta

Samarbete, arbetsglädje och innovation är viktiga för HR-teamet på Euromaint! Detta är en föräldravikariat från början av 2023 till slutet av 2023.

Tjänsten tillsätts på heltid med förtroendetid. Vi arbetar på vårt huvudkontor i Solna, Stockholm, men vi har flexibiliteten att arbeta viss tid på distans. Tjänsteresor inom Sverige ingår vid behov då verksamheten är geografiskt spridd.

Våra förväntningar

Vi söker dig med en akademisk utbildning inom personalledning, beteendevetenskap eller motsvarande erfarenhet. Vi tror att du tidigare har haft en liknande roll och har mycket god erfarenhet av ett brett spektrum av HR-arbete, gärna i en stor internationell organisation.
Du har utmärkt samarbetsförmåga, god kommunikationsförmåga och kan trivas i en stor variation av arbetsuppgifter. Du trivs i en central och drivande roll och att arbeta med nya processer och utvecklingsarbete.

Vill ser att du har erfaren av kollektivavtalsförhandlingar, kan tolka kollektivavtal och kan hantera alla arbetsrättsliga frågor. Du bör även ha tillräcklig systemkunskap och erfarenhet av Office-paket. Erfarenhet av HR-system är också meriterande för denna roll.

För att bli framgångsrik i denna roll är det också viktigt att vara handlingskraftig och fokuserad på att nå resultat och ha rutin på att prioritera i vardagen. Du behöver behärska både svenska och engelska, eftersom många av dina kollegor talar engelska och en del av dina rapporter till moderbolaget CAF är skrivna på engelska.

Som person är du målinriktad, självständig, kommunikativ och har en utmärkt förmåga att arbeta organiserat. I denna roll är det också viktigt att skapa förtroende och bygga goda relationer med olika människor i olika miljöer.

Alla lediga jobb