TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

Inköpare till BCP, en del av Mekonomen Company

Bileko Car Parts AB (BCP), en del av Mekonomen Company, söker nu en Inköp- och sortimentsutvecklare till deras kontor i Stockholm

Gillar du att sikta högt och vill vara med och utveckla branschens bredast sortiment och högst tillgänglighet av bilreservdelar och biltillbehör? I den här rollen får du använda din analytiska kompetens och bidra till BCPs och Mekonomen Companys resa till att bli norra Europas ledande och mest kostnadseffektiva varuflöde och möjliggöra mobilitet -idag, imorgon och i framtiden.

Har du kanske jobbat som Business controller eller Junior Buyer och är nu redo för din nästa utmaning i karriären? Här får du använda din analytiska kompetens och bli en del av ett starkt varumärke. Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Bileko Car Parts AB (BCP) är ett supportbolag inom Mekonomen Company som ansvarar för sortiment, inköp och logistik. Primärt stödjer BCP säljbolagen Mekonomen och MECA, men även andra delar inom koncernen.

Som Inköps- och Sortimentsutvecklare jobbar du med utveckling och förbättring av en produktkategori och erbjuds en utvecklande arbetsmiljö. Du får vara med i hela processen, från produktidé till upphandlad leverantör och säkerställa fungerande logistikflöden tillsammans med produktcheferna i teamet. Du blir en del av en prestigelös organisation med stor teknisk och kommersiell kompetens.

6 v semester
6 v semester
Centralt kontor
Centralt kontor
Karriär&shymöjligheter
Karriär­möjligheter
Ny Teknik
Ny Teknik

Dina arbetsuppgifter

Som Inköps- och Sortimentsutvecklare, kommer du att driva kategoriarbetet framåt med fokus på strategiskt inköp. Din roll är bred med ett fokus på analysarbete för att kunna utveckla kategorin till att fortsätta vara branschledande.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:

• Analysera och följa upp nyckeltal inom kategorin.
• Utvärdera och kvalitetssäkra leverantörer
• Sätta strategier för kategorins utveckling vid prissättning och kampanjarbete
• Driva projekt för utveckling och försäljning av egna märkesvarorna ProMeister
• Utvärdera sortimentsaffären och logistiklösningarna både tekniskt och kommersiellt

Värt att veta

I rollen har du ett nära samarbete med andra interna avdelningar, fyra säljbolag samt Mekonomen Group Purchase för att hitta synergier och utveckla kategorin. Du driver större förändringsprojekt som grundas på dina analyser för att möta försäljnings- och lönsamhetsmål.

Tjänsten är på heltid med start omgående, enligt ök. Du kommer vara placerad på Mekonomen Groups huvudkontor vid Torsplan i nya Hagastaden i Stockholm. I teamet jobbar även produktchefer som du har ett nära samarbete med.

Våra förväntningar

För den här rollen ser vi att du har en akademisk utbildning, gärna som civilingenjör eller ekonom, samt att du har 2–3 års relevant erfarenhet sedan tidigare. Har du tidigare jobbat med inköp och kategorifrågor inom retail är det meriterande. Du bör ha erfarenhet av förhandlingar och ett nära arbete med leverantörer, samt ha god vana av arbete i affärssystem och MS Excel.

Som person är det framför allt viktigt att du har en stark analytisk förmåga. Dina analyser kommer att ligga till grund för många beslut och nyckeltal, så det är viktigt att du trivs med att analysera data, skapa prognoser och analysera försäljning som dagliga arbetsuppgifter. Du bör också vara relationsbyggande och en god kommunikatör i tal och skrift på svenska och engelska, då du har många kontaktytor både externt och internt. För att trivas i rollen ser vi att du är självständig, har ett starkt affärstänk och gillar att arbeta i projektform, då du är självständig i din roll. Du har lätt för att se helhetsperspektivet och drivet att självständigt ta dig framåt.

Alla lediga jobb