TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

IT-support – servicetekniker till first line

Vill du kombinera service med din fallenhet för IT? Nu söker vi dig som vill jobba med first line-support i Göteborg!

I rollen som servicetekniker inom IT Support har du en viktig roll hos våra kunder. Du kommer att ge teknisk support via telefon och mail till olika kunder/användare, ibland förekommer även support on-site. Här har du möjligheten att kombinera dina kunskaper inom IT med din känsla för service.

Nu söker vi dig som vill jobba med IT-support för kommande uppdrag i Göteborg med omnejd! Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Som servicetekniker inom IT-Support och konsult via TNG IT Digital får du möjlighet att skaffa dig mycket erfarenhet på kort tid. Bra att också veta är att vi är en del av TNG och ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Det innebär att du som konsult omfattas av kollektivavtalets villkor för exempelvis lön, försäkringar, tjänstepension och semester.

Friskvård
Friskvård
Kollektiv&shyavtal
Kollektiv­avtal
Företags&shyhälsovård
Företags­hälsovård
Dedikerad konsultchef
Dedikerad konsultchef

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifterna som servicetekniker inom IT-support kan variera beroende på företag och konsultuppdrag, men bland annat kan du få arbeta med:

ROLLEN INNEBÄR I KORTHET

Som IT-support har du en viktig roll hos våra kundföretag där du bidrar med service och ditt sinne för teknisk problemlösning. Du kommer att ta emot ärenden av olika karaktär och komplexitet via telefon, mail samt ärendehanteringssystem och din uppgift blir att utreda och lösa dem. Du kommer främst arbeta inom first line support men ibland förekommer även support on-site och i second line.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har viss erfarenhet från teknisk support inom IT, exempelvis helpdesk eller servicedesk och gärna över telefon och mail.

Du har kunskaper inom:

För att vara framgångsrik i rollen är det bra om du är tålmodig och pedagogisk, då jobbet innebär att hjälpa användare med olika stora IT-kunskaper. Du bör ha ett strukturerat arbetssätt för att hålla kunna ordning på de olika ärendena och återkoppla med svar i tid.

 

Alla lediga jobb