TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

IT Support Tekniker till Acconomy i Göteborg

IT Support tekniker som är serviceminded, driven och bra på felsökning av program och system till Acconomy i Göteborg

Är du en person med goda kunskaper inom IT och teknik som drivs av att ge dina kollegor bästa möjliga support? Vill du arbeta med den senaste tekniken på ett framgångsrikt och expansivt företag?

Som IT Support Tekniker på Acconomy blir du en del av ett kompetent team som hela tiden anpassar våra system mot nya krav och marknader.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Acconomy är dotterbolag till Euro Finans och Prioritet Finans som är Sveriges största bolag inom fakturaköp. Acconomy expanderar och söker nu en IT Support Tekniker till kontoret i Göteborg.

Som IT support tekniker för 1st och 2nd linesupport kommer du framförallt att arbeta med att lösa incidenter och problem för företagets anställda på kontoret i Göteborg men även på företagets andra kontor i Lund och Stockholm. 

På Acconomy får du arbeta i en kreativ miljö med korta beslutsvägar och med den senaste tekniken. Vi är på en tillväxtresa, så du har stora möjligheter att påverka ditt arbete. Initiativtagande och nya lösningar på olika utmaningar välkomnas. Du blir en del av ett litet men drivet och kompetent team. Därför sätter vi stor vikt på att du kan arbeta självständigt med stort ansvar och engagemang.

Ny Teknik
Ny Teknik
Träna på arbetstid
Träna på arbetstid
Massage
Massage
Centralt kontor
Centralt kontor

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Du kommer arbeta nära verksamheten och ärendena löses både via telefon, remote och onsite. Du kommer att få jobba med installationer och felsökning av program och applikationer, konfigurering av klienter, servrar, skrivare och mobiltelefoner.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

På Acconomy får du stor möjlighet att påverka och bidra med egna idéer. Det är högt i tak och nära till ledningen. Vår företagskultur präglas av snabbhet tillsammans med en familjär och trevlig stämning på kontoret. Vi söker dig med rätt egenskaper som har drivet att lyckas tillsammans med oss.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig med några års erfarenhet av en liknande roll inom helpdesk/servicedesk. Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, på plats eller remote. Du har goda kunskaper av support inom Microsoftmiljö och har arbetat med olika versioner av Windows-klienter och servrar. Vidare har du god erfarenhet av Office 365, administration av Active Directory och allmänna kunskaper inom hårdvara.

Erfarenhet av SQL server, DevOps-kultur och Amazon Web Services (AWS) är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av samt intresse och god förståelse av ekonomi och bokföring.

Du är en riktig problemlösare och har lätt att förklara IT för dina kollegor på olika kunskapsnivåer. Som person är du kommunikativ, serviceminded, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med människor. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor för att lösa de problem som dyker upp.

Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

Alla lediga jobb