TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

IT-support till II-VI Sweden i Stockholm

Nu söker vi en medarbetare till IT-supporten hos II-VI, välkommen med din ansökan!

Har du jobbat på en helpdesk som first eller second line och söker nu efter nya utmaningar? Är du tekniskt intresserad och vill jobba för ett högteknologiskt spetsföretag? II-VI, som är världsledande inom optisk kommunikation, söker nu förstärkning till deras helpdesk, urval görs löpande så sök redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

II-VI är ett högteknologiskt, internationellt bolag som tar fram banbrytande och högkvalitativa produkter inom optoelektronik. Du kommer till ett finansiellt stabilt bolag i kraftig tillväxt med en internationell känsla som har några av världens mest kända techbolag som kunder. På II-VI jobbar du i en kompetensintensiv och snabbväxande organisation med korta beslutsvägar och i rollen som IT-support blir du en viktig spelare i företagets fortsatta utveckling.

Du kommer till en roll med flera kontaktytor, både i Sverige och runt om i världen och kommer ha stöd av en erfaren kollega på kontoret i Järfälla där du utgår från. Personalmixen är väldigt blandad med många olika nationaliteter och blandade åldrar och många kollegor är dessutom framstående specialister inom sina områden inom optoelektronik. II-VI:s värdeord integritet, samarbete, ansvarstagande, respekt och entusiasm är något som genomsyrar alla delar av verksamheten.

Du kommer till en IT-avdelning som nu kommer utökas då bolaget växer och du får en upplärning tills du är flygfärdig och redo och axla rollen självständigt fullt ut. Du blir erbjuden en marknadsmässig lön, bonusmodell, sex veckors semester, frisk- och sjukvårdsförsäkring samt ett generöst pensionsupplägg genom Skandia.

Ny Teknik
Ny Teknik
Karriär&shymöjligheter
Karriär­möjligheter
Sjukvårds&shyförsäkring
Sjukvårds­försäkring
Tjänste&shypension
Tjänste­pension

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som IT-support på II-VI kommer du stödja organisationen i olika frågor gällande IT-strukturen och kommer variera mellan enkla och regelbundna uppgifter till hastigt uppkomna problem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar bland annat:

 

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Totalt är det 200 personer och 400 datorer i organisationen som IT-avdelningen supporterar. Du utgår från huvudkontoret i Järfälla men kommer då och då hjälpa till på systersiten i Kista. Du rapporterar till chefen för den globala IT-organisationen som ligger i Storbritannien men jobbar nära resten av IT-avdelningen i Järfälla.

Tjänsten är på heltid, 38,75 timmar i veckan, med flexibla arbetstider och startar när rätt person kan vara på plats.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som är tekniskt intresserad och har minst 2-3 års erfarenhet av jobb i en IT-helpdesk både med mjuk- och hårdvara. Du har god kännedom om allt från windows-relaterade problem till hur man fysiskt sätter upp en ny storbildsskärm. Eftersom mycket av verksamheten är på engelska är det ett krav att du talar och skriver god engelska.

Som person är du duktig på att hantera människor och trivs i rollen med att hjälpa till med det som behövs. Du är nyfiken och gillar att lära dig nya saker och kan jobba rutinbaserat men också kunna ta saker på uppstuds när verksamheten så kräver. Du kan jobba självständigt och har förmågan att skapa nya kontakter inom bolaget.

 

Alla lediga jobb