Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
EuroMaint i Solna söker en kommunikatör som trivs i en bred roll där man självständigt får driva förändringar internt och externt.
EuroMaint står inför en spännande resa där du får möjligheten att bidra med din kunskap! Trivs du att arbeta självständigt och själv ansvara för all kommunikation och dess verktyg både internt och externt? Gillar du att vara produktiv och skapa i en föränderlig miljö? Nu finns möjligheten att ta dig an tjänsten som kommunikationsansvarig där du får en betydande roll för EuroMaints fortsatta utveckling.
Välkommen med i din ansökan redan idag!
Ditt anställningserbjudande
Som kommunikationsansvarig på EuroMaint kommer du få förtroendet för en central roll där du får möjligheten att påverka på flera olika nivåer inom organisationen. Med detta kommer du att vara en del av Euromaint bidrag till ett hållbart resande i Norden. I en flexibel och bred tjänst bistår du både marknad och HR och du får ett stort ansvar för all kommunikation och digital spridning.
EuroMaint är en ledande aktör inom tågunderhåll och en flexibel och dynamisk organisation som uppmuntrar nytänkande och kreativitet.
Dina arbetsuppgifter
Som kommunikationsansvarig kommer du vara ensam i rollen och jobba både mot marknad och HR vilket innebär att:
Värt att veta
Som kommunikationsansvarig på EuroMaint är du ensam i rollen och du rapporterar till CHRO (HR-chef). I rollen ingår även att samarbeta med sälj och marknad gällande event och marknadskommunikation och du ingår därmed i deras ledningsgrupp. Det är en roll som både innefattar strategiskt och operativt arbete, med tyngdpunkt på skapandet av innehåll. Du har stöd och bollplank internt från en större marknadsavdelning på CAF koncern.
Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd hos EuroMaint. Tjänsten är på heltid och är tänkt att starta enligt överenskommelse. En del resor inom Skandinavien och Europa kommer att förekomma i arbetet. Kontoret är placerat i Solna med goda kommunikationsmöjligheter.
Våra förväntningar
För att fungera väl i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av självständigt arbete med liknande arbetsuppgifter och vi vill att du känner dig trygg i rollen som kommunikatör både internt och externt. Du har tidigare aktivt arbetat med marknadsföring och/eller "employer branding" samt haft eget ansvar för den interna kommunikationen. Du får gärna ha tidigare erfarenhet från snarlik verksamhet.
Vi tror att du trivs att vara i en föränderlig miljö där du får en central roll. Du har en förståelse kring digital kommunikation och webbdesign samt förstår affärsnyttan med en väl utvecklad digital strategi. Du har en god förmåga att kommunicera och uttrycka dig tydligt, såväl skriftligt som muntligt på svenska och engelska då du på egen hand skapar och uppdaterar material till olika kanaler på företaget. Behärskar du även spanska är det meriterande.
Som person är du driven, prestigelös, samarbetsvillig och trivs med att arbeta självständigt med flera projekt igång samtidigt. Du känner dig trygg med att fatta snabba beslut och litar på din egen förmåga. Du gillar att skapa nya kontakter och ta initiativ för dessa.