Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Master Planner / produktionsplanerare inom logistik sökes till Ymer Technology, ett internationellt teknikföretag i Stockholm!
Skulle du lockas av en spännande roll med stort eget ansvar för produktionsplaneringen? Här erbjuds du en spännande möjlighet att utveckla och effektivisera nya och befintliga processer? Du bli en del av ett snabbväxande internationellt företag, där du i en unik roll får bygga upp och ansvara för den globala optimeringen av materialflödet. Ymer Technology utökar nu med ytterligare en medarbetare i en ny roll som Master Planner. Vill du bli en del av Ymer Technologys fortsatta tillväxtresa? Då är det dig vi söker, välkommen med din ansökan redan idag!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Som Master Planner har du en nyckelroll för produktionsplaneringen vilket innebär ett nära samarbete med alla enheter i företaget. Din främsta uppgift är att säkerställa och effektivisera planeringen på både kortare och längre sikt. Du har ett övergripande ansvar för orderflöde, beläggning samt produktion- och projektplanering. I din roll som Master Planner kommer du huvudsakligen ansvara för att optimera den globala planeringen genom att koordinera och leda arbetet för övriga Planners i USA och Kina.
Rollen innebär också att du är länken mellan fabrikerna och fabrikscheferna i respektive land. En stor del av ansvaret innebär att utvärdera kundprognoser samt säkerställa utfallet. Tjänsten innebär också goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Ymer Technology är måna om sina anställda och du omfattas av kollektivavtal och tjänstepension samt attraktiva förmåner såsom 6 veckors semester, friskvårdsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Master Planner kommer du fokusera på att utveckla och optimera alla delar kopplade till produktionsplaneringen och orderflödet.
Dina arbetsuppgifter kommer innebära att:
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Detta är en tillsvidareanställning på heltid med önskad uppstart i september. Tjänsten är placerad på huvudkontoret som ligger på Gärdet centralt i Stockholm. Du arbetar tätt tillsammans med den globala inköps- och logistikchefen, som du också närmast rapporterar till. Din roll utgår från Stockholm men periodvis besöker du dina nationella och internationella kollegor i Ljungby, Danmark, USA och Kina, vilket innebär runt 40 resdagar per år.
Du jobbar kontorstiderna 8.00-17.00 med möjlighet till flextid. Då rollen innebär många internationella kontakter är det viktigt att du stundtals har möjlighet att anpassa din arbetstid till den tidsomställning som krävs.
VEM ÄR DU?
För att lyckas i rollen tror vi att du har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller ekonomi, men det är inget krav. Vi ser dock gärna att du har tidigare erfarenhet och av en liknande roll som Supply Planner inom Supply Chain och har god förståelse av arbete med prognoser, produktionsplanering och materialflöde inom B2B. Meriterande för rollen är att du har god systemvana samt erfarenhet av arbete i Monitor eller något annat affärssystem samt avancerade kunskaper i Excel. Då detta är ett internationellt företag är det ett krav att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Som person är du kommunikativ, lösningsfokuserad och motiveras av att jobba i en koordinerande roll. Med din analytiska förmåga jobbar du affärsmässigt för att uppnå affärer med god kvalité. För dig faller det sig också naturligt att jobba noggrant och strukturerat och du har inga problem med att planera och organisera ditt egna arbete.