Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Scanacon i Stockholm (Spånga) växer och söker nu en serviceingenjör med erfarenhet av att driva och delta i kundprojekt.
Är du serviceingenjör och gillar att arbeta nära kunder? Scanacon i Spånga söker en projektledande serviceingenjör som har fokus på driftsättning av system och processer. Här är en spännande möjlighet för dig som söker en central roll där du är en viktig del av organisationens fortsatta utveckling och tillväxt.
Sök rollen redan idag, urvalet sker löpande!
Ditt anställningserbjudande
Scanacon är ett världsledande miljöteknikföretag inom syrahantering i metallbearbetningsindustrin. Du kommer till ett litet företag med korta beslutsvägar och stark entreprenörsanda som just nu befinner sig i en kraftig tillväxtfas. Scanacon har egenutvecklad teknik inom green tech och en inhouseproduktion där alla arbetar operativt samt gränsöverskridande. Scanacon arbetar med grön teknik och är ett företag som vill förändra den ohållbara situationen som jorden idag står inför. Det är ett internationellt företag och i rollen som serviceingenjör blir du en viktig del i att minska deras kunders miljöpåverkan. Tillsammans bidrar alla till en mer hållbar global miljö.
Vi erbjuder dig en operativ och utvecklande tjänst där du kommer kunna påverka rollen samt deras befintliga och framtida produkter och processer. På sikt och i takt med att du växer in i organisationen, kommer du bli mer delaktig i det strategiska arbetet.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som serviceingenjör hos Scanacon kommer du, tillsammans med dina kollegor, arbeta kundnära i olika projekt. Centralt för rollen är att du ansvarar för att planera, boka och genomföra servicebesök och även arbeta med merförsäljning och förbättringsåtgärder hos befintliga kunder. Dessutom samarbetar du nära produktion och utvecklingsteamet i olika projekt. Utöver det ansvarar du för och arbetar med:
Värt att veta
Tillsammans med eftermarknads-teamet, som består av fyra personer, arbetar du gränsöverskridande och bistår dina kollegor i Sverige och Kina med dina kunskaper. Du deltar även i utvecklingen av vår eftermarknadsavdelning. Våra kunder är internationella vilket innebär att rollen innefattar planerade resor, räkna med ca 100 resdagar om året. Du rapporterar till chef för Eftermarknad.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har relevant utbildning (exempelvis inom el/automation); om du har läst kemi är det meriterande. Du har erfarenhet från processtyrning, automation och elsystem, vi ser också gärna att du har arbetat självständigt med tekniska problemlösningar ute hos kund. Goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift är ett krav eftersom många av våra kollegor och kunder är engelskspråkiga. Goda kunskaper i svenska är önskvärt. Körkort för personbil är även ett krav eftersom det ingår resor i tjänsten. Det är meriterande om du har kunskaper inom programmering av PLC-system.
För att trivas i rollen måste du ha ett intresse för teknik. Du är strukturerad, självgående och trivs i en roll där du på plats hjälper kunder att installera befintliga produkter samt avhjälper fel eller hanterar planerade serviceärenden. Du motiveras av att arbeta med internationella kundkontakter eftersom du kommer jobba med sådana, främst Asien och Europa. Du har lätt för att skapa långvariga relationer och förstår hur du ska navigera i en mindre organisation där inte alla ramar är satta.