TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

Sommarjobb Leveranskoordinator till kund Stockholm

Har du en examen inom ekonomi eller logistik och vill arbeta i en koordinerande roll i centrala Stockholm?

Gillar du att ha många interna och externa kontaktytor både internationellt och inom Sverige? Då har vi rollen för dig! Ett av Sveriges största drivmedelsbolag söker en Leveranskoordinator som arbetar med att verkställa affärer. Här får du ansvara för att avtal fullföljs med rätt vara till rätt plats i rätt tid och med rätt pris inkl. tillhörande internationell dokumenthantering.

Tjänsten är placerad i Stockholm och uppdraget pågår under hela sommaren fram till sista augusti, med start 1 juni.

Ditt anställningserbjudande

Hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du faktiskt extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag.

Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Hos oss kommer du:

Kollektiv&shyavtal
Kollektiv­avtal
Tjänste&shypension
Tjänste­pension
Friskvård
Friskvård
Kompetens&shyutveckling
Kompetens­utveckling

Dina arbetsuppgifter

Som Leveranskoordinator är det ditt ansvar att se till att affärerna fullföljs enligt det avtal som slutits, och du har en central koordinerande roll inom företagets externa marknad. Detta innebär prioriteringar och snabba beslut. Du kommer arbeta i nära samarbete med Trading, Shipping, Planning och kundens två raffinaderier igenom hela affären, för att koordinera leveranserna. Tjänsten innebär också många externa kontakter med både kunder och leverantörer och mycket av kommunikationen sker på engelska. I rollen ingår också att sköta den tillhörande dokumentationen och hålla affärssystemen uppdaterade. Ändras en förutsättning i kedjan krävs det ofta snabba åtgärder för att lösa uppgiften. 

Värt att veta

Uppdraget pågår under sommmarmånaderna. Start den 1 juni fram t.o.m sista augusti 2022.

Tjänsten är placerad inom Affärsområdet Varuförsörjning (VF) som är en central funktion inom företaget. Här arbetar idag ca 120 personer. VF ansvarar för affärsverksamheten knuten till våra två raffinaderier och depåsystem. I affärsområdet ingår enheterna Trading, Physical Management, Planning and Optimizing och Depot Management.

Du kommer att ingå i en grupp som består av 11 medarbetare och du rapporterar till chefen för Operations.

Våra förväntningar

Vi söker dig som har utbildning inom logistik, ekonomi eller sjöfart alternativt har motsvarade arbetslivserfarenhet. Du har jobbat i en liknande roll i några år och har goda kunskaper i Officepaketet och i svenska och engelska, i så väl tal som skrift, då båda språken krävs i det dagliga arbetet. Arbetslivserfarenhet inom området är meriterande. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen som bör du vara strukturerad och noggrann och har samtidigt en förmåga att ta ett helikopterperspektiv när så behövs. Arbetet medför många externa och interna kontakter varför viktiga egenskaper är god samarbets- och kommunikationsförmåga. Arbetet är stundtals svårt att planera och det är viktigt att agera fokuserat och lugnt även under tidspress. Vidare är du som person proaktiv och initiativrik och en riktig lagspelare som är engagerad i såväl ditt eget som gruppens arbete.

Alla lediga jobb