Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Vill du bidra till bättre affärer? Sök jobbet som upphandlare inom mark och anläggning redan idag!
Upphandling Södertörn ger dig möjligheten att arbeta i en bred och utmanande roll som Upphandlare där det finns stora möjligheter till personlig utveckling och att vara med och forma framtidens organisation inom inköp.
I rollen som Upphandlare med affärsområdes ansvar inom området mark och anläggning får du en bredd av arbetsuppgifter som likväl är spännande som utmanande och du kommer jobba med upphandling av varor, tjänster och entreprenader i samarbete med kommunernas förvaltningar och övriga verksamheter.
Ditt anställningserbjudande
Upphandling Södertörn är ett brett och kompetent upphandlingsteam där du kommer vara med och bidra i utformningen av framtidens inköpsorganisation. Det är stor variation i rollen och det innebär såväl självständigt upphandlingsarbete som konsultativt stöd i upphandlingsprocessen. Som Upphandlare ansvarar du för att affärsmässigheten omhändertas i alla kund- och leverantörskontakter och det gäller att ta hand om och lösa de utmaningar man stöter.
Rollen innebär mycket kontakter med beställare från kommunernas olika verksamheter samt leverantörer inom området, även en nära dialog och samarbete med våra egna funktioner inom inköp och samordnad varudistribution
Dina arbetsuppgifter
Som upphandlare inom mark och anläggning får du självständigt planera och genomföra upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader tillsammans med kommunernas förvaltningar och övriga verksamheter. Du kommer att driva upphandlingsprocessen och ha en nära dialog med både kommunernas egna verksamheter och kommunernas leverantörer.
Värt att veta
Upphandling Södertörn leder, samordnar och utvecklar sedan hösten 2012 Haninge och Nynäshamns kommuners upphandlings- och inköpsverksamhet. Vårt uppdrag är att genomföra upphandlingar, förvalta avtal, möjliggöra effektiva inköp samt biträda kommunens förvaltningar och bolag med kvalificerad rådgivning i frågor som rör upphandling, inköp och avtal.
Verksamheten består idag av 28 medarbetare inom strategiskt, taktiskt och operativt inköp. Organisatoriskt ingår verksamheten i Haninge kommuns ekonomiavdelning.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har:
För att lyckas i tjänsten behöver du vara en person med god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Som upphandlare ska du kunna arbeta självständigt och med integritet och initiativrikedom fungera drivande i upphandlingsprocessen. Tjänstens många kontaktytor ställer även krav på hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk.