TNG
unicef kandidatrapport

Lästid: 1 minut

Senast redigerad:

TNG donerar till Unicef: 3 520 påsar nötkräm som räddar liv

Tack till alla jobbsökare som gjorde det möjligt!

Våren 2018 gjorde TNG en digital enkätundersökning om jobbsökares upplevelse av fördomsfri rekrytering. Som tack till de 1 522 personer som deltog donerar vi nu åtta kronor för varje svar till Unicef. Pengarna räcker till 3 520 påsar näringsrik nötkräm, speciellt anpassad för att stärka undernärda barn.

Syftet med undersökningen var att få en bättre förståelse för jobbsökares situation och deras upplevelse av en fördomsfri rekryteringsprocess. Detta för att ge oss möjlighet att fortsätta utveckla vår verksamhet och jobba mot en hållbar arbetsmarknad där ingen diskrimineras på grund av namn, kön, ålder, ursprung, religion, utseende, sexuell läggning eller funktionsnedsättning när de söker jobb.

Det var första gången i Sverige som en undersökning genomfördes på ämnet fördomsfri rekrytering riktad mot just jobbsökare. De 1 522 respondenterna svarade anonymt och kom från plattformar som Careerbuilder, Blocket Jobb, StepStone, Arbetsförmedlingen, StepStone, Linkedin, Facebook och CS-jobb.

Nötkräm som räddar liv

TNG donerar 3 520 påsar nötkrämFör att rädda livet på ett undernärt barn kan tre påsar nötkräm per dag vara allt som behövs. Krämen är särskilt framtagen för att hjälpa undernärda barn att snabbt gå upp i vikt och innehåller ett stort antal vitaminer och mineraler. Den är förpackad i små portionspåsar som barnet själv kan äta ur och räddar tusentals liv varje dag.

 

LÄS MER OCH STÖD UNICEF DU OCKSÅ

Rekommenderat för dig