TNG
TNG hjälper Babs Paylink bemanna kundtjänst under arbetstoppar

Toppen vid arbetstoppar på kundtjänst

Babs Paylink erbjuder smarta betallösningar. Snabb service är allt. Att lika snabbt bemanna kundtjänst med rätt medarbetare är a och o. När arbetstoppar uppstod hjälpte TNG till och med sin seriösa syn på bemanning levererade TNG den konkurrenskraft som behövdes.

Babs Paylink grundades 1999 då terminalverksamheten lyftes ur Swedbank. Då hade företaget nio anställda, idag över 60. Tillsammans administrerar medarbetarna mer än 50 000 betalterminaler. Babs Paylink är marknadsledare. För att behålla den positionen är det viktigt med service i toppklass – inte minst inom kundservice.

Arbetstoppar vanliga

Babs Paylinks terminaler sitter hos olika typer av företag, från restauranger till modebutiker. De är såväl kassakopplade som fristående. För en företagare handlar tekniken om en sak: ”Den ska bara fungera.”

Det handlar om trygghet, säkerhet och hög kvalitet. Babs Paylinks helhetslösningar är populära. Så populära att det ofta skapar arbetstoppar för kundtjänst. Då har TNG ryckt in. Babs Paylinks värdeord snabbt, säkert och stabilt har passat bra med TNG:s egna värdeord som är öppenhet, snabbhet, precision och personligt engagemang.

Seriöst, snabbt och bra

Seriös bemanning handlar inte om att bara bemanna snabbt – utan snabbt och bra.
– Vi har arbetat länge med Babs Paylink, ända sedan 2007. Det ger en gedigen kunskap om Babs Paylinks verksamhet och behov, säger Therese Goldring, affärsansvarig rekryterare på TNG.

Utmaningen bestod i att hitta medarbetare med kombinationen hög serviceförmåga, effektivitet och administrativ skicklighet inom kundtjänst. Här har TNGs grundliga förarbete bidragit. I höstas började TNG screena alla kandidater med hjälp av arbetspsykologiska screeningtester, även för tjänster inom bemanning.
Screeningstesterna gav kunskap om färdigheter och egenskaper – och trygghet för uppdragsgivaren. Kundtjänst är en viktig utpost för alla företag, den är rösten utåt, och då gäller det att ha rätt personlighet.

Konsulter fick fast anställning på Babs

– Konsulterna har utfört arbetsuppgifterna på ett förträffligt sätt. De har även bidragit med positiv energi till övriga gruppen – precis såsom önskat, sägerTherese Goldring och lyfter också fram uppdragsgivaren i framgången. Mottagandet från Babs Paylink har varit en stor del i det positiva resultatet – med hög konsulttrivsel. Flera konsulter har dessutom rekryterats över direkt till Babs Paylink vid projektens slut.

Juan Baez, chef på Babs Paylinks kundtjänst, instämmer:
– TNG har kännedom om våra behov. De har god förståelse för vår kultur och utmaningar. Det har bidragit till bra leveranser, menar Juan Baez.

– Jag har jobbat här i fyra år och alla överlämningarna skett smidigt. Även om personerna har varierat så har alla drivits av samma nyfikenhet. Det har resulterat i både snabb och bra bemanning.

Vad kan andra lära av framgången?

– Ett gott förarbete ger ett gott resultat. Tydligheten i kravprofilen har varit en nyckel. Dessutom det goda samarbetet med gedigen kunskap i kundens team.

Snabb tillväxt, snabba lösningar

Babs Paylink är i snabb tillväxt. Nu utvecklar företaget arena-automater, vilket man tror kommer växa kraftigt framöver. Att ligga i framkant är en självklarhet för en marknadsledare – och att ha en kunnig kundsupport. Med både gott om kunskap och sinne för gott bemötande.

Det har Babs Paylinks kundservice. Tack vare TNG och vår förmånga att snabbt, rätt och fördomsfritt bemanna kundtjänst.