TNG
TNG och urb-it berättar i filmen hur de gemensamt tog fram en ny rekryteringsprocess för att hitta rätt potential i nya medarbetare - urbers.

Lästid: 1 minut

Springande succé för urb-it: Volymrekrytering av ubers

Vi vågade se potential

Urb-it hade en spännande utmaning: att evolutionera svensk handel. Idén att leverera varor via ”urbers” blev med rätt personal en springande succé. Här berättar vi hur rekryteringen av närmare 400 medarbetare med rätt kompetenser och potential gick till.

Urb-it är en nytänkare inom handel men också inom kompetensförsörjning och rekrytering. Tillsammans med företaget tog TNG fram en nytänkande rekryteringsprocess som resulterade i 400 urbers med unika personligheter och kompetenser. Det handlade om att hitta kvalitativa medarbetare med potential och samtidigt kostnadseffektivt.

Titta och inspireras nedan!

 

Om urb-it och urbers:

Nystartade urb-it är en av Sveriges största satsningar inom retail det senaste decenniet. Tjänsten lanserades i december 2014 och är ett helt nytt sätt att handla. Idén är enkel – du köper en tröja i en webbutik och väljer urb-it som leveranssätt istället för t.ex. den klassiska postgången . Ordern går till närmaste butik som paketerar den prydligt i en påse, en ”urber” hämtar varan och levererar den till dig inom en timme. Eller en specifik tid som passar dig.

De lediga jobben lockade många kvalitativa sökande som ville bli urbers och ha flexibla arbetstider och ett extrajobb vid sidan om studierna.

Läs mer om hur TNG jobbade med urb-its rekryteringsprocess som bl.a. innebar att hitta rätt screeningtester för att hitta rätt potential i kandidaterna samt hur TNG idag arbetar med volymrekrytering via tjänsten Q&Q.

Rekommenderat för dig