TNG

Employer branding

Nyheter om Employer branding

Nya tidens administratör - så ser rollen ut.
Senast

Säg hej till nya tidens administratör

Sekreterare igår, receptionist idag och Director of First Impression imorgon.Ja, under de senaste decennierna har det skett en enorm utveckling …

,

Tjej med stora örhängen ler mot kameran.

9 heta trender inom Employer Branding 2022

Ja, för pandemin fortsätter att rita om kartan på arbetsmarknaden. Och påverkar i allra högsta grad vad både potentiella och …

,

Glad tjej framför datorn tittar på jobbannonser ihop med kollega

TNG lanserar inkluderande rekryteringskampanjer

Attrahera fler kandidater och bygg varumärket Nyhet! Nu lanserar vi på TNG tjänsten Inkluderande rekryteringskampanjer. En tilläggstjänst där vi hjälper …

,

Alla som söker jobb idag kan vara potentiella eller befintliga kunder, medarbetare, samarbetspartners eller influencers. Och i takt med att konkurrensen om arbetskraften ökar och jobbsökare förväntar sig att bli behandlade som konsumenter, blir employer branding en allt mer angelägen fråga. Vikten av att som arbetsgivare ha ett autentiskt employer brand är en global trend som TNG rapporterade om redan 2019. Ett starkt och ”äkta” arbetsgivarvarumärke attraherar nämligen fler jobbsökare och talanger. Och gör det sedan lättare för kandidater att ta beslut om att byta jobb. För ja, enligt LinkedIn är det faktiskt hela 75 % av jobbsökare som kollar upp företagets employer brand innan de söker jobb.

Så ger du snabb återkoppling till alla kandidater vid rekrytering

Så ger du snabb återkoppling till alla sökande

… och skapar nöjdare kundidater Alla förtjänar ett värdigt avslag när man söker jobb! Särskilt när varje jobbsökare också kan …

,

Kundcase: Så stärker Clemondo sitt employer brand genom fördomsfri rekrytering och second opinion

Second Opinion hjälpte Clemondo stärka sitt employer brand

Hur hanterar man som chef en internrekrytering på ett så smidigt sätt som möjligt – utan att påverkas av sina …

, ,

Ny rekryteringstrend från TNG 2019: Autentiskt employer brand – slutspelat för galleriet

Autentiskt employer brand – slutspelat för galleriet

Dags för ett bygga ett förtroendeskapande varumärke Att företag skyltar med vackra värderingar och storslagna CSR-visioner är idag snarare regel …

, ,

Millennials ställer krav på arbetsgivare – ”mjukare” värden lockar vid rekrytering

Millennials inom Tech ställer nya krav på arbetsgivare

Industri 4.0 och en stegrande efterfrågan på teknisk kompetens innebär inte bara en utmaning för företag, utan även för jobbsökare. …

, ,

Ny digital kandidatupplevelse gör att jobbsökare kan följa sin ansökan överallt

Digital kandidatupplevelse lyfter kundernas varumärken

VD-Insights: Två av tre jobbsökare får aldrig någon återkoppling på sin ansökan. Detta är sedan länge rekryteringsbranschen och HR-avdelningars största …

, ,

culture-add-foretagskultur

Trendspaning 2017: Culture fit vs. culture add

Nyanställda ska addera till företagskulturen ”Du passar inte in i vår kultur”. Det är en av de vanligaste anledningarna till …

, ,

consumerism-soka-jobb-kandidat-kund-rekrytering

Trend: Consumerism – när kandidaten blir kund

Kandidatmakt skapar en ny kandidatupplevelse Kandidater och jobbsökare är konsumenter. Och en ”kundidat” förväntar sig en konsumentupplevelse. Oavsett var personen …

, ,

Samarbetet mellan HR och marknad skapar ambassadörer

Marknad + HR = Ambassadörer

Att rekrytera rätt medarbetare kan vara ett sätt att rekrytera nya kunder. HR- och marknadsavdelning har olika målgrupper, men samma …

, ,