TNG

Arbetsgivarvarumärke

Nyheter om Arbetsgivarvarumärke

Nya tidens administratör - så ser rollen ut.
Senast

Säg hej till nya tidens administratör

Sekreterare igår, receptionist idag och Director of First Impression imorgon.Ja, under de senaste decennierna har det skett en enorm utveckling …

,

Kundcase: Så stärker Clemondo sitt employer brand genom fördomsfri rekrytering och second opinion

Second Opinion hjälpte Clemondo stärka sitt employer brand

Hur hanterar man som chef en internrekrytering på ett så smidigt sätt som möjligt – utan att påverkas av sina …

, ,

Ny rekryteringstrend från TNG 2019: Autentiskt employer brand – slutspelat för galleriet

Autentiskt employer brand – slutspelat för galleriet

Dags för ett bygga ett förtroendeskapande varumärke Att företag skyltar med vackra värderingar och storslagna CSR-visioner är idag snarare regel …

, ,

I takt med att bristkompetenserna ökar och konkurrensen om arbetskraften hårdnar, blir det allt viktigare för arbetsgivare att ha ett starkt arbetsgivarvarumärke. Men vad innebär det i praktiken? Och vad kan du själva göra? Visste du att 37 % av jobbsökare låtit bli att söka ett jobb de var intresserade av eftersom de inte kände sig välkomna på grund av hur annonsen var skriven? Eller att 93 % tycker att rekryteringsprocesser tar för lång tid? Detta enligt den senaste kandidatundersökningen från TNG. Att se över sina platsannonser och kandidatupplevelse kan i många fall vara ett viktigt steg för att stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Vill du ha fler tips och inspiration? Läs vidare här nedanför!

Checklista – så lyckad du med ditt traineeprogram

Checklista: Så lyckas du med ditt traineeprogram

Morgondagens medarbetare – så lyckas du! En plats på ett traineeprogram är ett bra sätt för unga talanger att omsätta …

, ,

Så ger du dina nya medarbetare en bra onboarding

Onboarding: Det här vill alla nyanställda veta!

Anställningsavtalet är signerat och ni har skakat hand. Grattis! Rekryteringen är över och du har snart din nya medarbetare på …

, ,

Millennials ställer krav på arbetsgivare – ”mjukare” värden lockar vid rekrytering

Millennials inom Tech ställer nya krav på arbetsgivare

Industri 4.0 och en stegrande efterfrågan på teknisk kompetens innebär inte bara en utmaning för företag, utan även för jobbsökare. …

, ,

Hur får du kandidaten att välja ditt företag när de söker jobb

5 tips på hur du får kandidaten att välja dig

Letandet är över, du har hittat den perfekta kandidaten för den utlysta tjänsten. Grattis! Men nu gäller det att agera …

, ,

digital-kandidatupplevelse-tng-nytt-jobb-surfplatta-soka-jobb-negativ-återkoppling

99 % av jobbsökare vill få negativ återkoppling direkt

Snabba svar förbättrar kandidatupplevelsen Hur snabbt vill en jobbsökare få återkoppling på en ansökan som inte är aktuell? Direkt är …

,

Ny digital kandidatupplevelse gör att jobbsökare kan följa sin ansökan överallt

Digital kandidatupplevelse lyfter kundernas varumärken

VD-Insights: Två av tre jobbsökare får aldrig någon återkoppling på sin ansökan. Detta är sedan länge rekryteringsbranschen och HR-avdelningars största …

, ,

consumerism-soka-jobb-kandidat-kund-rekrytering

Trend: Consumerism – när kandidaten blir kund

Kandidatmakt skapar en ny kandidatupplevelse Kandidater och jobbsökare är konsumenter. Och en ”kundidat” förväntar sig en konsumentupplevelse. Oavsett var personen …

, ,

Samarbetet mellan HR och marknad skapar ambassadörer

Marknad + HR = Ambassadörer

Att rekrytera rätt medarbetare kan vara ett sätt att rekrytera nya kunder. HR- och marknadsavdelning har olika målgrupper, men samma …

, ,