TNG
Marknadsförare till Riksteatern i Stockholm

Marknadsförare till Riksteatern i Stockholm

Spännande och utvecklande roll i en kreativ miljö som Marknadsförare på Riksteatern i södra Stockholm!

Har du ett stort intresse för scenkonst, nya uttryck och rörelser i samhället? Vill du arbeta med Riksteaterns vision att erbjuda teater, dans, musik och samtida cirkus – för alla, överallt?

Nu söker vi en Marknadsförare som är med från ax till limpa i en scenkonstproduktion i ett nära samarbete med producent, konstnärligt team och funktioner på andra avdelningar inom Riksteatern. Har du erfarenhet av arbete inom scenkonst eller liknande kulturell verksamhet, kanske även internationellt?
Då är det dig vi söker!

Ditt anställningserbjudande

Riksteaterns uppdrag är att sprida scenkonst till alla - överallt. Det finns en stark vi-känsla i en varm arbetsmiljö. Du kommer till ett team av roliga och trevliga kollegor där du arbetar nära olika kreativa kompetenser. Här får du möjlighet att driva projekt på egen hand, att arbeta med självledarskap, kreativitet och lärande. Och samtidig vara en del av en helhet och allt vad det innebär i kommunikation och dialog med andra funktioner.

På Riksteatern värdesätter vi en bra balans i arbetslivet med arbetstid på 37,5 h/veckan. Vi har kollektivavtal vilket är tecknat med parterna Svensk Scenkonst, Fackförbundet Scen & Film och Akademikerförbunden. Vi erbjuder även sex veckors semester, förtroendearbetstid och viss flexibilitet att jobba både från kontoret och annat håll.

 

6 v semester
6 v semester
Kollektiv&shyavtal
Kollektiv­avtal
Flextid
Flextid
Flexibel arbetsplats
Flexibel arbetsplats

Dina arbetsuppgifter

Som en av sju Marknadsförare är du med från ax till limpa i en scenkonstproduktion i ett nära samarbete med producent, konstnärligt team med funktioner på övriga avdelningar inom Riksteatern.

Marknadsföringen av produktionerna sker i två steg. Först handlar det om försäljning till Riksteaterns arrangörer runt om i landet, vilket sker tidigt i processen. Därefter handlar det om att marknadsföra produktionerna ut mot publik. Det är långa processer, med flera projekt/produktioner parallellt och med 4-5 säsonger i olika faser.

Du ansvarar bland annat för marknadsplan, kampanjer, framtagandet av allt marknadsmaterial och beställning av annonsering. Arrangörer ute i landet tar sedan del av materialet i sitt publikarbete. Du fungerar även som stöd åt dessa arrangörer för hur de till exempel ska nå rätt målgrupp eller fylla salongen.

Värt att veta

Tjänsten är en heltidstjänst med placering i Hallunda, i södra Stockholm.

Den inleds med en sex månaders provanställning med avsikt att övergå till en tillsvidareanställning.
Tillträde sker så snart som möjligt. Visst kvälls- och helgarbete kan förekomma. Resor ingår i tjänsten.

Våra förväntningar

Vi söker dig med utbildning inom reklam eller marknadsföring/kommunikation, eller motsvarande kunskaper förvärvade genom arbete. Du bör ha jobbat med liknande arbete minst 2 år. Du har dokumenterad erfarenhet inom marknadsföring och målgruppsarbete, samt vana av att skriva målgruppsanpassade copytexter i olika kanaler. Du har även dokumenterad erfarenhet av film- och bildproduktion.

Då vi på Riksteatern jobbar med en stor och bred repertoar och en mångfald av perspektiv, värdesätter vi att du har god förståelse för olika levda erfarenheter. Du uppskattar olikheter och förstår hur bakgrund, kulturella uttryck och samhälle påverkar och samverkar med varandra. Du är van att arbeta i team och du har gedigen erfarenhet av att leda projekt; att styra alla i gruppen mot mål och leverera mot deadlines.

Du har god känsla för språk och språkhantering, samt utrycker dig väl muntligt och skriftligt på både svenska och engelska. Det är meriterande om du talar ett utomeuropeiskt språk/flera språk, är van att arbeta mot budget och att följa upp dem inom dina projekt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom scenkonst eller liknande kulturell verksamhet, samt erfarenhet av att ha arbetat i Adobe-paketet, PS, Illustrator, och Indesign.

För att lyckas i rollen vill vi att du har erfarenhet av att hantera flera projekt samtidigt och arbeta självständigt. Du har ett starkt driv, är kommunikativ och kan uttrycka dig väl både skriftligt och muntligt samt anpassat till situation och mottagare. Du prioriterar och fokuserar på det för stunden viktigaste arbetsuppgifterna även vid hög arbetsbelastning.

 

 

Lär känna Riksteatern – din framtida arbetsgivare

Riksteatern startades 1933 och är både en högst levande folkrörelse och Sveriges största producerande turnéteater. Förutom de drygt 230 lokala riksteaterföreningarna finns inom Riksteatern ett flertal anslutna organisationer.

Riksteatern har som vision att skapa och förmedla scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse – för alla, överallt. Under året erbjuds arrangörer en repertoar om cirka 70 produktioner riktade till en mängd olika målgrupper. Riksteatern har även en omfattande internationell verksamhet, till exempel ett flerårigt samarbete med teatrar i Finland och kontinuerliga utbyten med bland annat Balkan och Turkiet.

Andra viktiga delar i verksamheten är Riksteatern Crea, fd. Tyst Teater, som sedan 1977 har spelat teater för döva och hörande barn, unga och vuxna, samt Riksteaterns verksamhet Barn & Unga, som vänder sig till den yngre publiken med scenkonst i alla former och projekt att engagera sig i. Riksteaterns dansverksamhet organiseras genom en dansavdelning med två underliggande enheter, Cullberg och dansenheten. Sedan 2021 har Riksteatern dessutom fått ett uppdrag av Kulturdepartementet att främja utveckling och spridning av samtida cirkus i hela landet.

Video thumbnail

Därför trivs vi på Riksteatern...

Riksteatern är en arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Vi jobbar med frågor som är viktiga och roliga och vi känner att vi hela tiden utvecklas och får stimulans. Det är en bra stämning och trevliga kollegor. Jobbet är både kreativt och utmanande.

Ann-Charlotte och Karolina, Marknadsförare

Om du vill vara med och bidra till hela kultursverige och sprida kvalitativ scenkonst till alla överallt, då kommer du att älska att jobba på Riksteatern. En varm och kreativ arbetsplats med hela Sverige som scen!

Nickoletta Jordö, Enhetschef Marknad & Publik

Avstånd till arbetsplatsen

Hallundavägen 30. Öppna Google Maps för att räkna ut resvägen till din framtida arbetsplats.

Söktips från Åsa Pettersson – din rekryterare!

Åsa Pettersson

Jag tycker att du ska söka jobbet eftersom:

  • Riksteatern valt att rekrytera fördomsfritt, datadrivet och rättvist med oss.
  • Vi inledningsvis döljer alla kandidaters namn och kontaktuppgifter för en anonym och rättvis hantering av ansökningar.
  • Du direkt kan se hur din ansökan hanteras och följa våra beslut i realtid via hemsidan.

Frågor om jobbet? Hör av dig till mig
Åsa Pettersson


Riksteatern

Lön enligt kollektivavtal
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt.Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Facklig representant i denna rekrytering är: Fackförbundet Scen & Film, avd 15: Charly Wassberg Borbos: charly.wassbergborbos@riksteatern.se. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Process
Sök jobbet

Sista ansökningsdag 2022-08-30