Nu söker vi tekniker till Aritcos tekniska support i Järfälla, Stockholm. Läs mer nedan.
Vi söker dig med erfarenhet inom teknik, elektronik och/eller mekanik till ett snabbfotat och kundorienterat företag med otroligt engagerade medarbetare. Vill du med din höga sociala och- tekniska kompetens vara en del av Aritcos fortsatta framgång? Aritco söker nu tekniska specialister till deras globala supportavdelning.
Välkommen med din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
I rollen som supporttekniker blir du en del av ett litet, familjärt, globalt specialistteam, som arbetar med att stötta partners och andra funktioner i flertalet olika länder. Teamet i Sverige är idag 5 personer med kollegor runt om i världen. Gruppen tillhör avdelningen Customer Support som totalt består av 15 medarbetare. Här får du chansen att arbeta med många kontaktytor och spännande tekniska produkter!
"Inom 3 år vill vi vara en av Sveriges Bästa Arbetsplatser och som ett steg på vägen har vi flyttat in i toppmoderna aktivitetsbaserade lokaler i Veddesta/Barkarby. Här finns förutom ändamålsenliga platser för alla typer av möten och arbete även ett helt nytt gym och en rad andra roliga aktiviteter. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, förmåner via Benify och ser flexibla arbetstider som en självklarhet för life work balance. /Aritco"
Dina arbetsuppgifter
Agera first-line support till Aritcos partners; vilket innebär att stödja partners med tekniska problem eller installationssvårigheter. Hantering av inkommande ärenden tas emot via olika medier, exempelvis e-post och telefon. Relevant information delas till resten av det globala tekniska supportteamet samt övriga organisationen i syfte att förbättra kvaliteten på produkter och tjänster.
Ansvarig för teknisk utbildning till Aritcos partners, tekniker och installatörer; uppdatera och tillhandahålla relevant teknisk information och se till att partners är tekniskt utbildade inom service, felsökning och installation av hissar. Utbildning sker på olika sätt, till exempel i våra utbildningslokaler i Veddesta, on-line eller vid behov ute på plats vid installation av en hiss. Utbildningsmaterial tas också fram i form av videos och FAQ som publiceras på vår tekniska portal som alla partners har tillgång till.
Övrigt; du ansvarar också för underhåll av lokalt lagrade utställningshissar och är aktivt delaktig i kontinuerlig utveckling inom samtliga områden för att säkerställa att den tekniska supporten blir bättre och bättre. Vid tillfällen där supporten inte kan lösa en partners ärende via e-post eller telefon kommer resor att förekomma, både i Sverige och övriga länder.
Värt att veta
Rollen är placerad i Järfälla och är en heltidstjänst med start så snart rätt personer kan vara på plats. Arbetstiderna är 08.00-17.00 måndag till torsdag och 08.00-16.00 på fredagar med chans till flexibilitet. Resor förekommer i tjänsten.
Våra förväntningar
För att lyckas i rollen ser vi att du tidigare har arbetat i någon teknisk, serviceorienterad roll som innefattat elektronik och "hands on" arbete med verktyg, alternativt har du teoretisk kunskap inom dessa områden från studier. Att du har ett tekniskt intresse ser vi som en självklarhet och du besitter kunskap/erfarenhet inom något CRM-system. Du är också en duktig användare inom Officepaketet och är flytande i svenska samt engelska tal och skrift. Det är meriterande om du har mekanisk bakgrund av något sort, exempelvis fordon eller andra mekaniska produkter.
Vi ska tillsätta två supporttekniker, den ena ska utöver ovanstående också vara flytande i franska tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna tillsättning. Eftersom detta är en tjänst som innebär många kontaktytor ser vi att du är trygg samt professionell i din kommunikation med kollegor, partners med flera. Eftersom du har utbildningsansvar och stor del av din kommunikation sker via telefon/mejl, är det viktigt att du är tydlig, pedagogisk och lyhörd i din kommunikation.
Aritco är en prisbelönt utvecklare och tillverkare av plattformshissar och villahissar. Vi levererar hissar till både den privata och den publika marknaden över hela världen. Allt började 1995 med en enkel idé: hissar som förbättrar tillgängligheten – överallt! Med oförändrad hängivenhet att leverera de högsta tänkbara kvalitetsstandarderna, med lång erfarenhet inom området, unika tekniska kunskaper och stark fokus på design blev Aritco ledande inom plattformshissar i Europa. I dag finns Aritco i fler än 35 000 byggnader och privata hem runt om i världen. 2016 gjorde Aritco framtidssäkring och modern livsstil möjlig för alla, med sina bekväma och eleganta villahissar som lanserades. Genom åren har vi haft ett nära samarbete med arkitekter, byggföretag, tillgänglighetskonsulter, fastighetsägare och slutanvändare. På så sätt har vi kunnat inhämta värdefulla kunskaper som vi använder oss av vid utveckling av våra hissar. Resultatet: Hissar som tar dig dit du vill komma.
Aritco är Certifierade som ett GPTW (Great Place to Work) 2019, 2020 och 2021.
Avstånd till arbetsplatsen
Elektronikhöjden 14, 175 43 Järfälla. Öppna Google Maps för att räkna ut resvägen till din framtida arbetsplats.
Söktips från Linnea Wäringe – din rekryterare!
Jag tycker att du ska söka jobbet eftersom: